خبرگزاری کار ایران

رسولی، خبر داد؛

هوشمند سازی مدارس روستایی قائم شهر، با هدف کاهش مهاجرت به شهرها

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۳۵۳

دهیاران و شوراهای روستا، باید از مهاجرت دانش آموزان به شهرها جلوگیری کنند و در هنگام ثبت نام اجازه ندهند دانش آموزی بدون دلیل موجه به شهر مراجعت کند.

مدیر آموزش و پرورش قائم شهر گفت: ماندن در روستا، از آسیب های جانی، اخلاقی و زمانی که ممکن است برای دانش آموزان رخ دهد، می کاهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، سید محمد رسولی، در مراسمی که بمناسبت هفته شورای آموزش و پرورش در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش برای نخستین بار در سال ۱۳۷۲ تشکیل شد اظهار داشت: تمرکز زدایی و مشارکت افراد حقیقی و حقوقی، تحقق امر نظارت و مشارکت و بهره گیری از توان و ظرفیت کلیه ادارات و سازمانها در امر تجهیز و توسعه مدارس کشور از اهداف این شورا تلقی می شود.

وی، به بیانات گهر بار رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: به فرموده امام، آموزش و پرورش دستگاهی است که هرچه هزینه شود بطور مضاعف دستاورد بدنبال دارد و جایی محسوب می شود که علم سازان، تمدن سازان و مدیران آینده را خلق خواهد کرد و هرجا جلوه هایی از پیشرفت و ابتکار دیده می شود از آموزش و پرورش است.

رسولی، ادامه داد: با این نگاه، در آموزش و پرورش رویکردی ایجاد شد که این رویکرد با مشارکت و تعاون جمعی به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قائم شهر از اخلاق مداری، قانون مداری و کارآمدی افراد بعنوان مبنای کار سیستم آموزشی شهرستان نام برد و تصریح کرد: سعی کردیم با ایجاد اعتماد سازی در سیستم آموزشی و ادارات و دستگاههای شهرستان، وفاق و همدلی را سرلوحه کار قرار دهیم.

رسولی، به تشکیل کمیته و امضای ۳ تفاهم نامه میان آموزش و پرورش قائم شهر با حوزه های علمیه، شورای اسلامی شهر و روستا و بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: بنا داریم در قالب این تفاهم نامه ها از فرصت ها و توانمندی های دستگاهها و ادارات قائم شهر بهرمند شویم.

وی، اظهار داشت: رویکرد آموزش و پرورش امروز تغییر کرد و هردو مسئله را عین هم می دانیم و به همه ابعاد آموزشی نگاه ویژه داریم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قائم شهر افزود: توجه به نگاه اعتقادی دانش آموزان که امروز جز موارد آسیب پذیر محسوب می شوند امری مهم است و در قالب این تفاهم نامه ابعاد مختلفی همچون، زیستی، سلامت جان و بدن، هنری، تربیتی دانش آموزان مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش ایلنا، رسولی، هوشمند سازی مدارس در روستاها را یکی از راههای جلوگیری از مهاجرت دانش آموزان از روستا به شهر برشمرد و تأکید نمود: دلیل این مهاجرت های بی رویه، عدم انجام کار کیفی در مدارس روستایی است که بخشی از آن بر عهده آموزش و پرورش و مابقی بر عهده دهیاری و اولیاء دانش آموزان است.

وی ادامه داد: دهیاران و شوراهای روستا، باید از مهاجرت دانش آموزان به شهرها جلوگیری کنند و در هنگام ثبت نام اجازه ندهند دانش آموزی بدون دلیل موجه به شهر مراجعت کند.

مدیر آموزش و پرورش قائم شهر، با بیان اینکه برای نخستین بار در دو روز گذشته در روستای وسطا کلا قائم شهر با دهیاران و مدیران منطقه نشستی با هدف جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر برگزار شد اظهار داشت: ماندن در روستا، از آسیب های جانی، اخلاقی و زمانی که ممکن است برای دانش آموزان رخ دهد می کاهد.

گفتنی است: ۲۴ الی ۳۰ دی ماه بعنوان هفته شورای آموزش و پرورش نامگذاری شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز