خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران در گفتگویی با ایلنا:

صبوری و متانت کارگران نساجی مازندران میتواند برای جامعه الگو باشد

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۵۷۲

متاسفانه علیرغم بیان مشکلات از طریق تریبون ها و انعکاس در رسانه ها نسبت به مطالبات بحق کارگران نساجی خیلی ها بی تفاوت گذشتند و گره ها را کور کردند.

نصراله دریابیگی گفت: صبوری و متانت کارگران نساجی مازندران میتواند برای جامعه الگو باشد.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران در گفتگویی با ایلنا باابرازخرسندی ازپرداخت به حق مطالبات بحق کارگران بازنشسته نساجی مازندران و ضمن تشکر از مسئولین استانی در تلاش برای احقاق، حق کارگران گفت: اگرارادت کارگران نساجی به شخص مقام معظ رهبری و نظام جمهوری اسلامی نبود طی این سالها بیگانگان و دشمنان نظام خیلی روی این معضل میتوانستند بهره برداری های سیاسی نمایند.

وی افزود: سالها کارگران نساجی بعد از تجمعات خود دست خالی به خانه برگشتند و لی با هشیاری هیچگونه نسبت به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی تخطی ننمودند.

این فعال جامعه کارگری تصریح کرد: متاسفانه علیرغم بیان مشکلات از طریق تریبون ها و انعکاس در رسانه ها نسبت به مطالبات بحق کارگران نساجی خیلی ها بی تفاوت گذشتند و گره ها را کور کردند.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر اضافه نمود: عدم اجرای قانون کار، عدالت اجتماعی را برای کارگران در نظام رقم نزده است.

وی افزود: کم نیستند کارگاهها و واحد های صنعتی که قوانین کار مو به مو در آن اجراء میشود و علاوه بربهره وری و سود دهی اخوت و برادری و همدلی بین کارفرما و کارگر برقرار است.

دریابیگی با انتقاد از بعضی کارفرما نما ها که قانون کار را مانع تولید واشتغال میدانند افزود: سومدیریت و نابسامانی مدیریتی موجب تعطیلی و ورشکستگی در بخش اقتصادی است.

وی رکود اصلی واحد های صنعتی را بهره های بالای بانکی، واردات بی رویه، و واگذاری بی حساب کتاب تحت عنوان خصوصی سازی ذکرکرد وافزود: خصوصی سازی در مازندران نمره بدی گرفته است و این واگذاری ها در استان موجب خانه نشینی بسیاری از کارگران شده است.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران تصریح کرد: در جامعه‌ای که رشد افراد در کسب ثروت ناشی از تولید باشد آنگاه در این جامعه کارگران حرمتی بیشتر پیدا می‌کنند، اما وقتی اقتصادی رانتی باشد و پول‌های بادآورده از راه برسد، تولید بی‌منزلت می‌شود.

وی ادامه داد: در کنار تلاش و صداقت میتوان به رعایت کرامت کارگران نیز امیدوار بود و اگر هر روز صبح میلیون‌ها نفر راهی کارخانجات شوند و هزاران نشان ساخت ایران بر روی کالا‌ها نقش ببندد، در جامعه نشاط ایجاد می‌شود، اما اگر جامعه مصرف زده باشد تولید نیز رکود می‌کند.

این فعال اقتصادی با اشاره به حساسیت این برهه از زمان خطاب به دولتمردان گفت: انتظارجامعه کارگری از دست اندرکاران حوزه اقتصاد این است که نباید عدالت اجتماعی فدای توسعه گردد و توسعه بدون عدالت اجتماعی به معنای فقرو فحشا و بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی است.

وی خاطر نشان کرد: در بخش بیکاری انباشته شده نیازمند مدیریت جهادی هستیم و این موضوع تنها وظیفه دولت نیست و اولین نکته مهم این است که منزلت اجتماعی کارگران حفظ شود که جای آن نیز در تولید است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز