خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

احداثسد هراز، پیشرفت ۲۳ درصدی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۶۰۸

با مکانیزها و تامین مالی، احداثسد سرعت بخشیده می شود و برای تمام سد پپش بینی پنج ساله شده و با تامین اعتبار در سال ۹۷ به بهره برداری می رسد.

وزیر نیرو گفت: احداثسد هراز، حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب استان را تضمین می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آمل، حمید چیت چیان در بازدید در بازدید از سد مخزنی هراز با بیان اینکه با احداثاین سد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان از آب شرب سالم بهره مند می شوند اظهار داشت: علاوه بر این، ۱۰۰ هزار هکتار از بهترین شالیزارهای استان در دشت هراز تحت پوشش تامین آب قرار می گیرند.

وی اظهار امیدواری کرد: با مکانیزها و تامین مالی، احداثسد سرعت بخشیده شود و برای تمام سد پپش بینی پنج ساله شده و با تامین اعتبار در سال ۹۷ به بهره برداری می رسد.

وزیر نیرو ادامه داد: پیشرفت فیزیکی سد هراز را ۲۳ درصدی است و پیش بینی می شود برای سال آینده ۱۴ میلیارد تومان برای این سد درنظر گرفته شود.

چیت چیان با بیان اینکه استفاده از پتانسیل ها و ظرفیتهای برق آبی برای وزارت نیرو در اولویت است افزود: ایستگاه ها حرارتی سوخت می سوازنند و دودی که از دودکش آنها خارج می شود ممکن است سبب تاثیرات زیست محیطی به جنگل ها و مزارع استان شود.

وی از احداثیروگاه های جریانی در غرب استان خبر داد و گفت: با احداثاین نیروگاه دیگرنیاز به احداثبندهایی با حجم دریاچه بزرگ نخواهد بود و این راه بسیاری خوبی برای تولید برق با کمترین آسیب های زیست محیطی و بیشترین بهره برداری خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز