خبرگزاری کار ایران

در مرداد ماه سال جاری صورت گرفت؛

صید بیش از ۲هزار تن ماهی کیلکا در مازندران

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۲۸۰

میزان صید ماهیان کیلکا در مرداد ماه سال جاری ۲ هزار و ۶۰۷ تن بوده است که این میزان تولید، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۹۵ تن افزایش داشته است.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه میزان صید ماهیان کیلکا در مرداد ماه سال جاری ۲ هزار و ۶۰۷ تن بوده است، گفت: این میزان تولید، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۹۵ تن افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا از ساری، حسن حبیب نژاد با اشاره به فعالیت ۴۴ فروند شناور صیادی، طی ۷۶۰ شب دریاروی در مرداد ماه، افزود: ۲ هزار و ۴۷۱ تن از این ماهیان به مصرف پودری و ۱۳۶ تن آن به مصرف انسانی رسیده است.

حبیب نژاد، سرانه صید هر شناور را ۵۹ تن برشمرد و افزود: میزان صید تجمعی از ابتدای سال تا کنون۳ هزار و ۷۵۴ تن بوده است که ۳ هزار و ۳۵۶ تن از این ماهیان در بندر بابلسر و مابقی در بندرامیر آباد صید شده است و نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشد داشته است.

گفتنی است؛ ماهی کیلکا یکی از مهم ترین انواع ماهی های اختصاصی دریای مازندران می باشد.

ماهی کیلکا با جثه ی بسیار کوچک سرشار از پروتئین، ویتامین و کلسیم است. کنسرو ماهی استخوان دار مانند کیلکا منابع عالی کلسیم و فسفر می باشد، زیرا این گونه ماهی ها همراه استخوان کنسرو شده صرف می شوند. میزان ویتامین B ماهی کیلکا نسبتاً زیاد است و گوشت ماهی های دریا منبع خوب و مهمی از نظر مواد معدنی و ید محسوب می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز