خبرگزاری کار ایران

دبیر کل موسسه جوانان تالاسمی خبرداد:

برگزاری همایش ملی تالاسمی در رامسر

کد خبر : ۱۸۷۵۳۹

هدف از برگزاری این همایش در هتل رامسر، اثبات توانایی بیماران تالاسمی در زمینه های مختلف و تغییر نگاه جامعه نسبت به این بیماران می باشد.

دبیر کل موسسه جوانان تالاسمی ازبرگزاری همایش ملی تالاسمی و فرصتها و چالش های آن خبر داد.

میثم رمضانی در گفتگویی با خبرنگار ایلنا در قائمشهر با بیان اینکه همایش ملی تالاسمی برای دومین بار در سطح ملی برگزار می شود اظهار داشت: مهلت ارسال مقالات تا ۲۰ شهریور سال جاری است.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش در هتل رامسر، اثبات توانایی بیماران تالاسمی در زمینه های مختلف و تغییر نگاه جامعه نسبت به این بیماران می باشد.

دبیر موسسه آموزشی تحقیقاتی انجمن تالاسمی به برگزاری همایش گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در مجموعه مقالات ارسالی همایش قبلی توجه بیشتری به درمان شد اما امسال در کنار مولفه های سلامت، به مولفه های اجتماعی و حقوق بشری نیز توجه ویژه داریم زیرا همه کسانی که ادعای حقوق بشری دارند با اجرای تحریم باعثشدند با کمبود دارو مواجه شویم و چند نفر از بیماران را از دست دهیم.

رمضانی از برگزاری همایش اول بعنوان تلنگری برای جامعه و مسئولین نام برد که بیشتر در این حوزه کار کنند وبا بیان اینکه مشکلات امروز بیماران تالاسمی بیشتر در موضوعات اجتماعی خلاصه می شود افزود: این بیماران با مشکلاتی از قبیل اشتغال، ازدواج، تحصیل و.. مواجه هستند به همین دلیل در همایش امسال علاوه بر درمان به موضوعات اجتماعی نیز توجه می شود.

وی ادامه داد: بنا داریم مقالات برتر در این همایش را به زبان انگلیسی ترجمه و به فدراسیون جهانی تالاسمی در یونان ارسال کنیم تا صدای بیماران تالاسمی ایران به گوش همه پزشکانی که در حوزه سلامت و تالاسمی فعالیت می کنند برسانیم.

رمضانی با بیان اینکه این همایش حول ۴ محور مشخص انجام می شود تاکید کرد: دستاوردهای نوین پزشکی در پیشگیری، تشخیص و درمان تالاسمی، مؤلفه های سلامت و تالاسمی، عدالت در سلامت و تالاسمی و مؤلفه های حقوق بشری و تالاسمی محورهای این همایش دوروزه هستند که هر پژوهشگر یا فرد آگاه می تواند مقالات خود را تا ۲۰ شهریور ارسال نماید.

دبیر موسسه جوانان تالاسمی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات مهم در این همایش مولفه عدالت در سلامت تالاسمی است یادآور شد: مجموعه بیماران تالاسمی و بیماران خاص متولی ندارند و علی رغم دارا بودن بهره هوشی بالا و تنها بدلیل اینکه در خانواده متوسطی هستند به علت مخارج درمانی نمی توانند ادامه تحصیل دهند.

وی به برنامه های این همایش دوروزه اشاره کرد و افزود: ارائه سمینار توسط صاحبان مقالات برتر، کارگاه دیابت و تالاسمی، کارگاه علمی تالاسمی آگاه، جشنواره انجمن تالاسمی برتر از جمله این برنامه هاست.

رمضانی اظهار داشت: در حین انجام این برنامه دوروزه شرکت های دارویی و تجهیزاتی مرتبط با حوزه تالاسمی نیز حضور دارند تا آخرین دستاوردها و تولیدات دارویی و پزشکی خود را ارائه کنند.

دبیر کل موسسه جوانان تالاسمی با اشاره به اینکه تا کنون تعدادی از مقالات به دبیر خانه همایش ارسال شده است افزود: باتوجه به اطلاع رسانی خوبی که در سطح کشور انجام شده است پیش بینی می شود بیش از ۱۱۰ مقاله به همایش ارسال شود و این در حالی است که در همایش قبلی ۹۴ مقاله ارسال شد.

رمضانی به کمیته های تشکیل شده در ستاد برگزاری همایش اشاره کرد و ادامه داد: کمیته علمی حوزه سلامت، کمیته علمی حوزه اجتماعی، کمیته علمی تالاسمی آگاه، کمیته برنامه ریزی هماهنگی، کمیته مالی و جذب مشارکت، کمیته روابط عمومی از جمله این کمیته ها هستند که اعضای تشکیل دهنده آن جز کمیته سلامت و اجتماعی ازخود بیماران تالاسمی تشکیل شده است.

از همه ی کسانی که می توانند در این حوزه کمک کنند اعم از پزشکان، فرهیختگان و افراد آگاه خواست تا با ارسال مقالات این همایش را کاربردی تر نماینند.

وی با بیان اینکه ۹ شرکت دارویی و تجهیزات پزشکی در بحثمالی و ۱۶ نهاد و مرکز تحقیقاتی اعم از کمیسیون حقوق بشرجمهوری اسلامی ایران، دانشگاه علوم پزشکی مازنداران و خراسان شمالی، بنیاد امور بیماری خاص، سازمان انتقال خون، انجمن قلب، جهاد دانشگاهی و غیره ازنظر علمی کمک حال این همایش هستند

گفتنی است ارسال مقالات تا ۲۰ شهریور سال جاری از طریق سایت
www. yihth. ir می باشد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز