خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آمل خبرداد:

شناسایی۲۵۰۰واحد صنفی غیرمجاز در آمل

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۵۱۸

فعالیت مشاوران املاک بدون مجوز و کسب پروانه موجب هجوم زمین‌خواران برای خرید و فروش اراضی کشاورزی و باغی به استان مازندران می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آمل از شناسایی ۲۵۰۰واحد صنفی غیرمجاز و بدون پروانه کسب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در آمل، عباسعلی زمانی عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی مشاورین املاک این شهرستان با تاکید براینکه برخی از افراد بدون مجوز به راه‌اندازی مشاوره املاک در سطح شهر و در حاشیه‌های شهر می‌پردازند، ابراز داشت: این مشاوران املاک برای معاملات ملکی بدون داشتن کد رهگیری اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه این مشاوران با نداشتن کد رهگیری همزمان می‌توانند یک زمین را با چند نفر معامله کنند، تصریح کرد: فعالیت مشاوران املاک بدون مجوز و کسب پروانه موجب هجوم زمین‌خواران برای خرید و فروش اراضی کشاورزی و باغی به استان مازندران می‌شود.

زمانی با اعلام اینکه هم‌اکنون با هماهنگی دستگاه قضائی، نیروی انتظامی اصناف و صنعت و تجارت ستاد نظارت به پیگیری این واحدهای صنفی غیرمجاز در استان تشکیل شده است، اذعان داشت: این ستاد فعالیت خود را برای شناسایی مشاور املاک‌های بدون پروانه کسب به مدت ۱۰ روز آغاز کرده است.

این مسئول با بیان اینکه براساس ماده ۲۷ قانون اساسی از سوی دستگاه قضائی و نیروی امنیتی با این واحدها برخورد می‌شود، افزود: در این امر باید هر هفته گزارش‌های لازم برای پلمپ واحدهای صنفی غیرمجاز به فرمانداری از سوی اتاق اصناف ارائه شود.

وی از شناسایی ۲۵۰۰واحد صنفی بدون پروانه کسب و غیرمجوز در این شهرستان خبرداد و گفت: تاکنون ۱۵هزار واحد صنفی فعال با مجوز پروانه کسب در آمل در سامانه اداره صنعت، معدن و تجارت ثبت شده که شامل ۶۵اتحادیه صنفی می‌شود.

غلامرضا حمیدی رئیس اداره اتاق اصناف آمل در ادامه با اعلام اینکه این شهرستان در سال ۸۲ رتبه اول کشور را برای فرهنگ‌سازی پروانه تخصصی کسب کرده بود، بیان داشت: بسیاری از مشاوران املاک در این شهرستان با عدم آگاهی و توجه به نداشتن مسائل قانونی به این حرفه روی می‌آورند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون برای آموزش و ارتقا سطح آگاهی صاحبان واحدهای صنفی بر امور خود تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای به امضا رسیده است، یادآور شد: با این تفاهم‌نامه سعی می‌شود واحدهای صنفی را با آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در این نهاد اطلاع‌رسانی قرار دهیم.

حمیدی خاطرنشان کرد: تاکنون در اجرای معرفی مشاوران املاک غیر مجاز در این شهرستان ۷۵مورد شناسایی شده است که از این تعداد ۱۶مورد پلمپ و به ۱۰واحد اخطار داده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز