خبرگزاری کار ایران

مدیر کل جهادکشاورزی استان مازندران:

بهره برداری از ۳۲ طرح عمرانی در هفته جهاد کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۱۵۵

میزان تولید محصولات زراعی و باغی استان در سال بالغ بر ۵ میلیون تن است که در صورت فراهم سازی زیرساخت های بخش های مختلف کشاورزی، این سرانه افزایش خواهد یافت.

مدیر کل جهاد کشاورزی مازندران از به بهره برداری رسیدن ۳۲ پروژه عمرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، " دلاور حیدر پور " پیش از ظهر امروز در بازدید ازچند واحد تولیدی در جمع خبرنگاران از برنامه های هفته جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: ۳۲ پروژه عمرانی با هزینه ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری دولت و تسهیلات آورده کشاورزان در استان به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مازندران به خاطر موقعیت خاص فیزیولوژیکی از مزایای طبیعی برخوردار است و در بخش های کشاورزی، زراعت، جنگلداری، آب و خاک و شیلات و غیره از پتانسیل بسیار بالایی بهره می برد اظهار داشت: میزان تولید محصولات زراعی و باغی استان در سال بالغ بر ۵ میلیون تن است که در صورت فراهم سازی زیرساخت های بخش های مختلف کشاورزی، این سرانه افزایش خواهد یافت.

حیدرپورادامه داد: استان مازندران بدلیل دارا بودن موقعیت خاص و سرمایه گذاری های انجام شده در بسیاری از محصولات باغی و دامی مانند برنج، مرکبات، کیوی، گوشت مرغ و جوجه یکروزه حائز رتبه نخست در کشور است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران اظهار امیدواری کرد: با افزایش بهره بری از منابع تولید و توسعه مکانیزاسیون حجم تولید در بخش کشاورزی افزایش یابد که در این صورت هزینه های تولید نیز کاهش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه تاکید دولت و جهاد کشاورزی بر این است که تشکل ها و واحدهای موفق مورد حمایت قرار گیرند و در تصمیم گیری ها دخالت داده شوند ادامه داد: از این طریق از تجربیات این عزیزان جهت ترویج و توسعه روشهای موفق استفاده می شود.

حیدرپور به استفاده کشاورزان و باغداران از کودهای شیمیایی اشاره کرد و گفت: با اینکه مصرف کود در کشور ما کمتر از یک لیتر در هکتار است و در مقایسه با کشورهای دیگر از سرانه مصرف کمتری برخوردار است با اینحال روش شیمیایی روش آخری است که برای جلوگیری از خسارت از آن استفاده می شود.

وی افزود: وظیفه ما و دوست داران طبیعت این است که با دستاوردهای علمی، سطح مبارزه بیولوژیکی را گسترش داده و به ترویج استفاده از کودهای زیستی عالی که مورد حمایت دولت نیز می باشد بپردازیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز