خبرگزاری کار ایران

حجه الاسلام طلابیان، امام جمعه بابلسر:

امام(ره) روحیه خود باوری وغرور ملی ما را زنده کرد

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۴۸۸

حضرت امام خمینی(ره) در قیام الهی خود این دو وی‍ژگی و ماموریت را داشت و به همین دلیل رفتار امام(ره) را رفتار پیامبرگونه می نامیم.

حجه الاسلام طلابیان امام جمعه بابلسر در ویژه برنامه " بادلی آرام… "، گرامی داشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی " ره " در دانشگاه مازندران، گفت: امام راحل و عظیم الشان روحیه خودباوری و غرورملی را در دل ملت ما زنده کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه مازندران، در این مراسم باشکوه که اصغری آقمشهدی رئیس دانشگاه مازندران، حجه الاسلام رحیمیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مازندران، حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، یزدانی معاون مرکز جذب وزارت علوم تحقیقات و فن آوری، هیات رئیسه، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه مازندران حضور داشتند پس از پخش فیلم تاثر برانگیز مستندی از زندگی حضرت امام(ره)، حجه الاسلام طلابیان امام جمعه بابلسر با یادآوری تقارن خرداد امسال با ماه مبارک شعبان و اعیاد شعبانیه و تبریک میلاد امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت امام سجاد(ع) گفت: آنچه که حضرت عباس(ع) را به عنوان مظهر بصیرت و وفا، قابل ستایش و تقدیر کرد صرفاً ظاهر رشید و توانمندی جسمانی اش نبود بلکه بصیرت و وفای عباس ابن علی(ع) به مولایش بود و آنچه امام خمینی " ره " را در جهان پرآوازه کرده است پیروی از همان اهدافی بود که حضرت عباس(ع) را در تاریخ اسلام ماندگار کرده است.

وی با اشاره به آیه ای در سوره نحل که خداوند فرموده است ما در میان هر قومی رسولانی بر انگیختیم تا خدا راپرستش و بندگی کنند آنچنان که شایسته پرستش است و ازطاغوت و ستمکاران و چپاولگران دوری کنند، افزود: حضرت امام خمینی(ره) در قیام الهی خود این دو وی‍ژگی و ماموریت را داشت و به همین دلیل رفتار امام(ره) را رفتار پیامبرگونه می نامیم.

امام جمعه بابلسر اظهار داشت: درجای جای سخنان و رفتارامام " ره " توحید و بندگی و عبادت موج می زد بود و همواره می فرمودند همه عالم درمحضر خداست و باید مواظب باشیم در محضر خدا دچار معصیت و گناه و خطایی نشویم وهمه هم وغم امام این بود که طاغوت را به مردم بشناساند و راه جدایی از آنها را به همگان معرفی کند.

حجه الاسلام طلابیان با بیان این که امام " ره " آمد تا دشمنان بشریت، طواغیت، و چپاولگران را به مردم بشناساند و جلوی تفرقه را بگیرد و وحدت ایجاد کند، افزود: نام و راه و خط امام " ره " تا ابد الدهر باقی می ماند زیرا راه امام " ره " راه انبیاست و این وعده خداست که دشمنان هرگز نمی توانند نور الهی را خاموش سازند.

وی بیان داشت: نابودی رژیم ۲۵۰۰ ساله طاغوت، احیای مجدد اسلام در جهان، معرفی دشمنان اسلام و اهداف شوم آن ها به جهان، ایجاد وحدت در بین مسلمین و از بین بردن تفرقه، حمایت بی دریغ از محرومین و مستضعفین، حفظ هویت مسلمانان، استقلال سیاسی و فرهنگی کشور های مسلمان، جلو گیری از غارت و چپاول منابع مسلمین و مبارزه علیه حکومت جعلی اسرائیل از کارهای بزرگی بود که حضرت امام(ره) در انقلاب تاریخی خود انجام داده است.

امام جمعه بابلسر با تاکید بر این که اساس همه سخنان امام(ره) وحدت و جدایی از تفرقه بود اظهار داشت: امام خمینی(ره) چهار دلیل برای وحدت و اتحاد مسلمانان ذکر کرد؛ همه مسلمان و برادرید – همه دارای یک مقصد و آن هم اعتلای کلمه لا اله الا الله هستید – همه درمقابل قدرت شیطانی قرار دارید و همه اهل یک کشور هستید و باید وحدت داخلی داشته باشید.

وی ادامه داد: به تعبیر حضرت امام(ره)، منشاء اختلافات در بین مسلمین هوای نفس و دشمنان داخلی و خارجی است.

حجه الاسلام طلابیان اظهار داشت: اخلاص، تواضع، وقار، ساده زیستی، دوری از محرمات، نظم و انضباط، شجاعت، خستگی ناپذیری، ژرف نگری، دشمن شناسی و دشمن ستیزی از دیگر ویژگی های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) بود.

امام جمعه بابلسر در پایان با اشاره به دو مقوله انگیزه الهی و وحدت کلمه به عنوان رمز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کرد با عنایت به جمله معروف امام(ره)، ما هم باید همه حواسمان به ا ین موضوع باشد و نگذاریم انقلاب اسلامی ما که حاصل خون میلیونها شهید است، به دست نا اهلان بیافتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز