خبرگزاری کار ایران

فرماندار بابلسر خبرداد:

اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در بابلسر

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۷۶۰

زباله به عنوان یک چالش هم در بحثهزینه‌ها و هم در بحثمحیط‌‌زیست برای منطقه مشکلاتی ایجاد کرده است که سعی نمودیم با مدیریت صحیح نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

فرماندار بابلسر در جلسه مدیریت پسماند در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان بابلسر، معضل پسماند در این شهرستان را بسیار جدی دانست و اظهار داشت: انباشت زباله‌ها در کنار سواحل زیبای بابلسر چهره شهر را نازیبا کرده و در نگاه مسافران زشت جلوه می‌دهد.

به گزارش ایلنا از بابلسر، کریم سجادی تصریح کرد: زباله به عنوان یک چالش هم در بحثهزینه‌ها و هم در بحثمحیط‌زیست برای منطقه مشکلاتی ایجاد کرده است که سعی نمودیم با مدیریت صحیح نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

فرماندار بابلسر با بیان اینکه اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا یکی از برنامه‌های اصلی ما بوده است، افزود: از سال ۹۲ به دنبال اجرای این طرح بودیم که بعد از برگزاری جلسات مستمر این طرح با گذراندن مراحل قانونی به تصویب نهایی رسید.

سجادی با تأکید بر اینکه تفکیک زباله از مبدأ باید فرهنگ‌سازی شود، عنوان کرد: در صورتی طرح موفق خواهد بود که در بحثفرهنگ‌سازی برای مردم انگیزه ایجاد شود و صدور کارت هوشمند برای افرادی که در این طرح مشارکت می‌کنند می‌تواند بهترین انگیزه باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بابلسر، نقش ائمه جمعه در بحثفرهنگ‌سازی را بسیار مهم برشمرد و افزود: فرهنگ‌سازی در مجامع عمومی، جلسات شورای اداری، جشن‌ها، مراسمات و نیز توسط ادارات ذیربط می‌تواند اثرگذار باشد.

وی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، تهیه و پخش بسته و بروشور را از دیگر عوامل تاثیرگذار در بحثفرهنگ‌سازی عمومی عنوان کرد و گفت: یک روز جهت افتتاح نمادین این طرح در یکی از مدارس و میدان اصلی شهر در نظر گرفته شود تا به این وسیله بتوانیم افکار عمومی را به این سمت سوق دهیم.

سجادی با اشاره به اینکه ایجاد برخی موانع در هر طرحی طبیعی است، عنوان کرد: برخی سودجویان که اجرای این طرح به ضرر آن‌ها است ممکن است موانعی ایجاد کنند که لازم است نیروی انتظامی و قضایی با در نظر گرفتن راه حل مناسب به مقابله قانونی با این افراد بپردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز