خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور خبر داد:

اجرای طرح باسواد کردن اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان در سال ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۸۹۰

اجرای طرح باسواد کردن اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان یکی از طرح‌های مهم سازمان آموزش و پرورش در سال ۹۳ می باشد.

معاون وزیر وهیات همراه ازاجرای ساخت مدرسه در منطقه مهرگان، یکی از کلاس‌های دوره انتقال و فراگیر معلول این شهرستان بازدید و را مورد تفقد قرارداد.

به گزارش ایلنا از نکا، باقرزاده معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشورو هیات همراه ضمن ورود به شهرستان نکا در نشست مشترک بامدیر، معاونین و جمعی از کار‌شناسان آموزش وپرورش نکا شرکت نمودند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه ۳ میلیون و ۴۵۶ هزار نفر از افراد بی‌سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال قرار دارند، گفت: این گروه سنی در هدف برنامه سواددار کردن سازمان آموزش و پرورش قرار دارند.

باقرزاده تصریح کرد: با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت همه جانبهٔ آموزش و پرورش در به صفر رساندن بی‌سوادی در سال ۹۳، همچنین با توجه به درصد بالای بی‌سوادی در بین اولیای دانش آموزان و با استفاده از ظرفیت و توانمندی واحد‌های آموزشی در سراسر کشور، برنامه ریزی و اجرای آموزش اولیای بی‌سواد دانش آموزان در اولویت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به تدریج در حال سواددار کردن افراد بی‌سواد جامعه هستیم، گفت: از سال ۹۰ تا ۹۲ یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در پوشش خدمات سوادآموزی کشور قرار گرفتند.

معاون وزیر آموزش وپرورش بیان داشت: به صفر رساندن بی‌سوادی در بین اولیای دانش آموزان تا پایان سال ۹۳ از طریق تقویت نقش و مسئولیت مدیران مدارس، استفاده از ظرفیت و امکانات مدارس، بهره گیری مطلوب از نقش دانش آموزان در شناسایی و جذب و آموزش اولیا، تقویت نظارت و بهبود کیفیت آموزشی و شتاب بخشی بر اجرای برنامه ریشه کنی بی‌سوادی از اهداف این طرح نظارتی و تشکیل کار گروه‌های استانی و شهرستانی و مدارس است.

باقرزاده اجرای طرح باسواد کردن اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان را یکی از طرح‌های مهم سازمان آموزش و پرورش در سال ۹۳ دانست و تصریح کرد: این طرح از سوی وزیر آموزش و پرورش به مدیران کل استان‌ها ابلاغ شده و در مدارس سطح کشور و با همکاری مدیران و معلمان مدارس اجرایی می‌شود.

وی از استخراج آمار تفکیکی اولیای بی‌سواد در هر مدرسه و شهرستان خبر داد و بیان داشت: در فاصله ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد افراد بی‌سواد آموزش‌ناپذیر شناسایی می‌شوند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه افراد بی‌سواد متناسب با شرایط زندگی و اشتغال خود در آموزش قرار می‌گیرند، ابراز داشت: امیدواریم تا پایان سال ۹۳ بی‌سواد قابل آموزش در سطح کشور نداشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز