خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد هماهنگی سفر نوروزی شهرستان بهشهر

بازدید بیش از شش هزار گردشگر از محوطه تاریخی پارک ملت بهشهر

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۵۲۰

علاوه بر مسافران داخلی، حدود ۱۰۰ توریست از کشورهای آلمان، انگلیس، سوئد، امارات، عراق و هندوستان، نیز در این پارک تاریخی حضور یافته و از جاذبه های تاریخی و طبیعی آن بازدید کردند.

دبیر ستاد هماهنگی سفر نوروزی شهرستان بهشهر گفت: از ابتدای شروع مسافرت های نوروزی، تاکنون بیش از شش هزار گردشگر از محوطه تاریخی پارک ملت بهشهر بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، " فاطمه ذبیح پور " اظهار کرد: علاوه بر مسافران داخلی، حدود ۱۰۰ توریست از کشورهای آلمان، انگلیس، سوئد، امارات، عراق و هندوستان، نیز در این پارک تاریخی حضور یافته و از جاذبه های تاریخی و طبیعی آن بازدید کردند.

وی بیان کرد: وجود استعداد‌های فراوان گردشگری و جاذبه‌های بکر طبیعی دراین شهرستان موجب شده که بسیاری از ظرفیت‎های گردشگری بهشهر مانند پارک ملت ناشناخته و دست نخورده بماند و در این شرایط زمینه توسعه قابل توجهی
برای این بخش همچنان باقی است.

دبیر ستاد هماهنگی سفر نوروزی شهرستان بهشهر افزود: بهره‌مندی مناسب از توانمندی‌های این شهرستان در زمینه گردشگری می‌تواند تأثیر مثبتی بر ارتقای وضعیت درآمد، اشتغال و رفاه اجتماعی داشته باشد.

ذبیح پور گفت: صنعت گردشگری یک پدیده تحول‌برانگیز و پویا است که آداب و رسوم، فرهنگ، مراودات، ارتباطات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را به هم نزدیک و شکوفا می‌کند.

پارک ملت، باغ مصفا و دلفریبی که امروزه محل شهرداری بهشهر است، همان باغشاه معروف به اشرف البلاد دوره ‎ صفوی است که به گفته سیاحان و جهانگردان پر از درختان سرو صد ساله و گلهای آراسته بوده است.

این بنا در حادثه حریقی از بین رفت و در زمان نادر شاه(۱۷۴۷ ۱۷۳۶) ساختمان دیگری در آن محل بنا کردند و این بنای جدید را چهلستون نامیدند که اغلب ساختمان و باغ قبلی را نیز به همین نام می شناسند.

این عمارت که هم اکنون در اختیار شهرداری بهشهر است بر اساس آنچه که جهانگردان و سیاحان در وصف آن نوشته اند تغییرات بسیاری کرده است، بر اثر گذشت زمان استخر بزرگ مقابل عمارت به فضای سبز تبدیل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز