خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر مازندران:

باور کارگران به نهادهای صنفی از دست رفته است

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۰۵۶

چکیده: دریابیگی با اشاره به فشارهای هشت سال گذشته بر جامعه کارگری کشور گفت: تشکلات کارگری نیاز به حمایت دولت ندارند اما نیاز به این دارند که دولت برای آن ها مانع ایجاد نکند.

دبیر خانه کارگر استان مازندران گفت: به دلیل شکافی که در سالهای اخیر میان بدنه جامعه کارگری و تشکل‌های صنفی کارگری و بازنشستگی ایجاد شده است، کارگران و بازنشستگان باور خود را به نهادهای صنفی از دست داده‌اند.

به گزارش ایلنا از ساری، نصراله دریابیگی در چهارمین نشست ستاد هفته کارگر که در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با حضور معاون سیاسی و امنیتی مازندران برگزار شد، با یادآوری مواضع رهبر فقید انقلاب در خصوص به رسمیت شناختن روز جهانی کارگر و تصویب قانون کار، گفت: در شرایطی که کمونیست‌ها روز جهانی کارگر را متعلق به خود می‌دانستند مرحوم امام اولین عالم و فقیه مسلمانی بود که گفت روز کارگر متعلق به اسلام است.

وی ادامه داد: حتی در زمانی که شورای نگهبان قانون اساسی با این تصور که قانون کار مصوب مجلس دارای رنگ و بوی تفکرات مارکسیستی است از تایید آن خودداری می‌کرد، امام خمینی در فتوای تاریخی خود به شبهات خاتمه داد و اعلام کرد که دولت اسلامی می‌تواند شروطی را در روابط کار تعیین کند.

دبیر خانه کارگر مازندران با اشاره به فشارهای هشت سال گذشته بر جامعه کارگری کشور گفت: تشکلات کارگری نیاز به حمایت دولت ندارند اما نیاز به این دارند که دولت برای آن ها مانع ایجاد نکند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز