خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خبرداد:

افزایش دو درصدی همسر آزاری در مازندران / غرب مازندران همسردوست هستند

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۸۴۶

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از ارجاع سه هزار ۱۷۲ مورد همسر آزاری طی یازده ماه امسال به پزشکی قانونی استان خبر داد.

ایلنا: مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از ارجاع سه هزار ۱۷۲ مورد همسر آزاری طی یازده ماه امسال به پزشکی قانونی استان خبر داد و افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصدافزایش داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی افزود: همسرآزاری به شکل‌های مختلف در جوامع بروز می‌کند و ممکن است در هر خانواده‌ای با هر شرایط و موقعیت اجتماعی نمونه‌ای از همسرآزاری وجود داشته باشد.

وی افزود: در استان آمار دقیقی از میزان همسرآزاری وجود ندارد اما براساس آمار مراجعه کنندگان به پزشکی قانونی استان در یازده ماه امسال، سه هزار ۱۷۲ مورد همسرآزاری ثبت شده که سه هزار ۱۳۳ مورد زنان و ۳۰ مورد مردان شاکی بودند.

وی تصریح کرد: شهرستان های ساری با ۶۹۱ مورد، بابل با ۳۶۲ مورد و آمل با ۳۴۶ مورد بیشترین و رامسر با ۲۹، جویبار با ۵۶ مورد کمترین آمار مراجعین همسرآزاری در آن ثبت شده است.

عباسی خاطر نشان کرد: همسرآزاری را می‌توان به چهار گروه همسرآزاری روانی، ‌ مالی، جنسی و جسمی تقسیم کرد که برآورده‌نشدن هر یک از نیازها در زمینه‌های مالی، روانی و جنسی می‌تواند یکی از انواع همسرآزاری را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: خشونت فیزیکی و بدنی، روانی و کلا‌می، اجتماعی، اقتصادی و در نهایت صدمات و آزارهای جنسی نمونه‌های بارز همسر آزاری است و از آنجا که تمامی افرادی که از سوی همسران‌شان مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند برای شکایت و پیگیری به مراجع ذی‌صلاح مراجعه نمی‌کنند بنابراین آمار دقیقی در این خصوص در کشور وجود ندارد.

مدیر کل پزشکی قانونی پزشکی قانونی مازندران همچنین با بیان اینکه پزشکی قانونی تنها مرکز مراجعه همسران آزاردیده از نظر معاینه وصدور گواهی است، گفت: می‌توان با بررسی و تعیین فراوانی هر یک از موارد همسرآزاری به نتایج مناسبی در این زمینه دست یافت و راه‌حل مناسبی در این خصوص در اختیار مسوولان قرار داد. از آنجا که افراد آزار دیده جهت انجام معاینات و تعیین نوع صدمه‌ها به سازمان پزشکی قانونی کشور مراجعه می‌کنند، این امر زمینه مناسبی را جهت انجام بررسی‌های علمی یافتن راه‌حل‌های مناسب در زمینه رفع مشکلات ناشی از همسرآزاری در این سازمان فراهم ساخته است.

این مقام اجرایی استان بالا بردن سطح فرهنگی جامعه، مهارت‌های زندگی، بهبود شرایط زندگی و نیز توجه به سنت‌ها و احادیثبزرگان دینی و ترویج فرهنگ دینی در امر ازدواج و روابط خانوادگی و اجتماعی می‌توان موارد همسرآزاری را به حداقل رساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز