خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

کتاب و کتابخوانی به عنوان مهمترین شاخصه فرهنگ، محور توسعه است

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۵۲۱

عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه های عمومی در گردهمایی اعضای انجمن های کتابخانه های عمومی مازندران، کتاب و کتابخوانی را به عنوان مهمترین شاخصه فرهنگ، محور توسعه دانست.

حجت الاسلام حسینی عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه های عمومی در گردهمایی اعضای انجمن های کتابخانه های عمومی مازندران، کتاب و کتابخوانی را به عنوان مهمترین شاخصه فرهنگ، محور توسعه دانست.

به گزارش ایلنا از ساری، حجت الاسلام حسینی عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه های عمومی و مدیرکل استان ها و انجمن های این نهاد در این گردهمایی با اشاره به زیربنا بودن فرهنگ در اکثر مکاتب فکری جهان، کتاب و کتابخوانی را مهمترین شاخص فرهنگ و محور توسعه عنوان نمود.

وی افزود: تقارن فرهنگ متعالی اسلام و اندیشه ایرانی که موجب بوجود آمدن تمدن بزرگی شده، بر پایه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بوده است و در نظام جمهوری اسلامی سعی شده با گره زدن این امر مهم به امور مقدس، فرهنگ سازی های بایسته صورت گیرد.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه هر آنچه به امر مقدسی گره بخورد ماندگار می شود، اظهار داشت: تقدس دادن به کتابخوانی پیوند آن با «ام الکتاب» یعنی قرآن است و کتابخوانی و علم آموزی در صورتی تقدس می یابد که در جهت تحقق اهداف الهی و خدمت به بشریت باشد.

عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه های عممی کشور، کتابخانه را در تفکر شیعی دارای مولفه های بزرگی دانست و اذعان داشت: در تاریخ شیعه کمتر شاهد هزینه شخصی مراجع دینی برای ساخت مسجد بوده ایم ولی موارد بسیاری بوده که مراجع بزرگی همچون آیت الله مرعشی نجفی با هزینه شخصی کتابخانه های بزرگی را احداثکرده اند.

وی افزود: در استان مازندران نیز مرحوم آیت الله روحانی کتابخانه ای ارزشمند در بابل احداثنمودند که به تبع ایشان در گلستان و گیلان نیز شاهد این اقدام ارزشمند از سوی علما بوده ایم.

حجت الاسلام حسینی اولویت امروز در ساخت اماکن فرهنگی را کتابخانه دانست و تصریح کرد: با اقدامات ارزنده صورت گرفته، در ساخت مساجد و حسینیه ها در بسیاری از شهرها و روستاها به حد اشباع رسیده ایم ولی به لحاظ فضای کتابخانه ای این اتفاق نیفتاده است.

وی همچنین به تغییر رویکرد سیاست های نهاد کتابخانه های عمومی نسبت به گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از این تغییرات در زمینه منابع کتابخانه ای خواهد بود و منابع مطالق ذلئقه مخاطب تامین خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هرچند رضایت نسبی به لحاظ سرانه فضای کتابخانه ای در استان مازندران وجود دارد ولی توقعات از استان فرهنگ مدار مازندران بیش از وضعیت فعلی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز