خبرگزاری کار ایران

فرماندار بابلسر:

بودجه حوزه «آموزش و پیشگیری از بیماری‌ها» افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۲۱

بودجه‌ای که برای آموزش و پیشگیری بیماری‌ها هزینه می‌شود بسیار کمتر از هزینه‌هایی است که برای درمان صرف می‌شود.

فرماندار بابلسر گفت: بودجه حوزه «آموزش و پیشگیری از بیماری‌ها» باید افزایش یابد.

به گزارش ایلنا از بابلسر، سید کریم سجادی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در سالن اجتماعات فرمانداری بابلسر، اظهار داشت: خروجی جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی زمانی مفید است که مشکلات حوزه بهداشتی و میزان بیماری‌ها کم و به بحثپیشگیری بیشتر توجه شود.

وی با بیان اینکه درمان یکجانبه است، اما پیشگیری چندجانبه، افزود: بودجه‌ای که برای آموزش و پیشگیری بیماری‌ها هزینه می‌شود بسیار کمتر از هزینه‌هایی است که برای درمان صرف می‌شود این در حالی است که در کشور ما علی‌رغم شعارهای داده شده به آن توجه چندانی نمی‌شود.

سجادی با اشاره به اینکه قیمت دارو برای بیماری‌های سرطان بسیار بالا است، گفت: بیماری سرطان یکی از بیماری‌های نادر جهان بوده که بر اثر سوء تغذیه و عدم رعایت بهداشت غذایی ظاهر می‌شود به عبارت دیگر، غذایی که می‌خوریم به نوعی ممکن است حاوی مواد سرطان‌زا و یا پیش ساز سرطان باشد و یا بالعکس دارای مواد ضد سرطانی باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه تحریم‌های اخیر کشور بیش از همه درباره داروهای بیماران صعب‌العلاج نمود یافته است، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی مناسب در جامعه درباره بهداشت غذایی و تحرک مناسب، ترویج فرهنگ دینی مهم‌ترین عامل پیشگیری این بیماری و بالطبع سبب کاهش هزینه‌های سنگین درمان است.

فرماندار بابلسر با بیان اینکه ترویج فرهنگ پیشگیری مقدم بر درمان باشد، متذکر شد: پیشگیری یک فرهنگ است و درمان یک علم، فرهنگ پیشگیری بالا‌تر از علم درمان است.

سجادی با بیان اینکه فضای جلسه کارگروه را به سمت پیشگیری و فرهنگ‌سازی ببریم و فرهنگ درست پیشگیری را به مردم بیاموزیم افزود: این فرهنگ‌سازی ابتدا باید از درون خانه‌ها و توسط مادران به فرزندان آموزش داده شود تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز