خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران به ایلنا خبرداد؛

نهضت ملی مسکن با الحاق اراضی به بافت روستایی سرعت می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۸۴۲

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در راستای ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در روستا‌ها، طرح الحاق زمین به بافت روستایی و واگذاری اراضی به متقاضیان روند ساخت مسکن تسریع می‌شود.

علی دیوسالار در گفت وگو با ایلنا، میزان سهمیه در نظر گرفته‌ شده همسو با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان را ساخت 164 هزار واحد مسکونی عنوان کرد و گفت: 36 هزار و 400 واحد مسکونی در دست اقدام است که از این تعداد 6500 واحد مسکونی در بافت فرسوده، 9 هزار 900 واحد خودمالکی و 13 هزار واحد مسکن روستایی است.

دیو سالار به مشکل تأمین زمین در محدوده شهری اشاره کرد و افزود: در سی و سومین جلسه شورای ملی تأمین مسکن مقرر شد ظرف 15 روز تمامی فرمانداران با برنامه‌ریزی صورت گرفته مشکل تأمین زمین را حل کنند و بناست جلساتی هم با معاون عمرانی و اداره کل راه و شهرسازی که به‌نوعی ذی نفع هستند، برگزار کنیم تا بتوانیم مشکل تأمین زمین را حل کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: همچنین برای رفع این مشکل مقرر شد روستاهایی که شرایط لازم رادارند با در نظر گرفتن همه شرایط واگذاری زمین در قالب نهضت ملی مسکن، این اراضی به متقاضیان زمین واگذار شود.

وی با تأکید گفت: همچنین مصوب شد تا با همکاری بنیاد مسکن زمین‌های موردنظر به محدوده روستاها الحاق شود تا بتوانیم زمین لازم را در اختیار متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن قرار دهیم.

دیو سالار افزود: با الحاق زمین، زمینه ساخت منزل در روستاها فراهم‌شده و فرآیند واگذاری زمین به متقاضیان روستایی به‌سرعت انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران به اجرای طرح ملی نهضت مسکن در بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: تاکنون ساخت 6500 واحد مسکن ملی در بافت فرسوده کلید خورد و پروانه‌های ساختمانی آن‌ها صادرشده است تلاش داریم با همین سرعت بخش اعظم مشکلات مسکن استان را حل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز