خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفا مازندران:

فاز دوم‌ محرومیت زدایی برای ۶۰۰ روستای مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۷۸۹

مدیرعامل آبفا مازندران از فاز دوم‌ محرومیت زدایی برای ۶۰۰ روستای مازندران خبر داد.

بهزاد برارزاده در بازدید از دفتر سرپرستی خبرگزاری ایلنا مازندران اظهار کرد: اعلام دغدغه‌های مردم با هماهنگی ظرفیت رسانه ایلنا و نمایندگان در شهرستان‌های مختلف استان می‌تواند کمک کار ما در رسیدن به اهداف‌مان و رفع معضلات باشد.

به گفته مدیر عامل آبفا مازندران، خبر می‌تواند شروع یک کار بزرگ و حل دغدغه مردم باشد و رضایت‌مندی مردم را به همراه داشته باشد.

وی یادآور شد: در دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به مساله آب شد و از آنجایی که در بحث تنش آبی اعتبارات کمی اختصاص می‌یافت، با تدوین و ثبت کتابچه عبور از تنش آبی مازندران، پروژه‌های متعددی امروز به برکت این دفاعیه شامل حال مازندران شده و اکنون ۳۵۰ میلیارد قرار داد از محل تنش آبی کشور داریم.

برارزاده افزود: مازندران برای رفع تنش آبی نیازمند یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است، چرا که برخی از پروژه‌ها اجرا و برخی باید اجرا شود.

مدیر عامل آبفا مازندران گفته: تیم‌ مطالعات ما در شهرهای مختلف ورود و مدیران‌، مشکلات، چالش ها و دغدغه ها را دسته بندی و ارائه می‌کنند و در قالب کتابچه برای اجرا تحویل می‌شود.

برارزاده با اعلام اینکه مدیران‌ ما در هر شهرستان هر ۳ ماه مورد بررسی عملکرد قرار می‌گیرند، اظهار کرد: اگر مدیری توان اجرای پروژه‌ها را نداشته باشد باید کناره گیری کند و جای خود را به فردی که توانمندی دارد بسپارد.

وی افزود: با رویکرد و نگاه جدید دولت سیزدهم به آب و خشکسالی‌های متمادی، امسال از محل صندوق توسعه ملی ۱۷۰ میلیارد تومان برای روستاهای کمتر برخوردار در نظر گرفته شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در هر شهرستان ما پروژه در دست انجام و اقدام داریم و مطالبه گری داریم، اعتبارات استانی و تنش ملی جوابگوی خواسته‌های ما نیست، چرا که‌ مازندران مکانی برای تنفس مردم است با ظرفیت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، اما‌ پیک مصرف ما جمعیت ۱۰ تا ۳۰ میلیونی را داراست و با صبوری و مهربانی و تحمل مردم‌مازندران می‌توانیم در پیک مصرف جوابگوی شهروندان مازندرانی و مسافران باشیم.

مدیر عامل آبفا مازندران گفت: وزیر شخصا در بحث مازندران با دغدغه مندی وارد شدند تا در پیک‌مسافر جوابگوی مردم باشیم و مطالبه گری وجود داشته باشد.

برارزاده با اشاره به پروژه های روستایی در مازندران افزود: از محل قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) ۲۰۰ روستا با اعتبار ۳۳۰ میلیارد تومان کار شد و ۷۳ مخزن احداث شد و پروژه های متعدد ایجاد و طرح برق رسانی، ایستگاه‌پمپاژ و بیش از ۲۵۰ کیلومتر کار شد.

 اجرای ۷۸۰ پروژه طی دوسال اخیر در ۱۹ شهرستان

وی خاطر نشان کرد: در فاز دوم محرومیت زدایی برای ۶۰۰ روستا با یک هزار و ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مطالبه گری داریم و به زودی ابلاغ می‌شود.

برارزاده گفت: ۸۷۰ پروژه در مازندران در طی دو سال در ۱۹ شهرستان اجرایی شده و در حال اجراست.

وی با بیان اینکه از ۳ هزار و ۶۰۰ روستای مازندران یک هزار و ۸۰۰ روستا تحت پوشش آبفا مازندران است، یادآور شد: مابقی روستاها، به صورت شوراها و هیات امنایی اداره می‌شود و ما بر این مساله نقد داریم بر این اعتقادیم که باید تحویل آب و فاضلاب شود، چرا که متولی گری برعهده ما است.

برارزاده بیان داشت: از همه شوراها و دهیاران خواهشمندیم تدبیر کنند تا روستاها تحویل آب و فاضلاب شود و با یک مدیریت یکپارچه اداره شود.

مدیر عامل آبفا مازندران گفت: نیاز آبی ما در مازندران حدود ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است و عملا در پیک‌مصرف تا ۱۷ هزار لیتر در ثانیه می رسد که به دنبال منابع تامین رفتیم. ۷۴۱ حلقه چاه و ۳۷۳ دهنه چشمه داریم و برخی از چاه‌های از مدار خارج شده داشتیم‌ که تمام‌چاه ها در حالت بهسازی قرار دادیم و ۷۳ حلقه چاه در سال گذشته بهسازی شد که ۹۵۰ لیتر در ثانیه بر ظرفیت آبی مازندران افزوده شد و ۱۲۰ حلقه چاه در حال بهسازی است و تلاش داریم یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر در ثانیه بر ظرفیت آبی مازندران افزوده شود.

وی افزود: مخازن برداشت از کف انجام شد و چشمه‌ها بهسازی شد و مهمتر از همه انشعابات غیرمجاز متعددی داریم که بسیاری شناسایی شدند و کمیته و پلیس آب تشکیل دادیم که در روستاها و شهرها فعالیت دارند.

برارزاده گفت: انشعابات غیر مجاز هم متاسفانه وجود دارد و در برخی موارد آب خطوط ما برای کشاورزی گرفته می‌شود که از دغدغه‌های ما است با تدبیر استاندار به عنوان فرصت مناسب باید از این‌پتانسیل استفاده کرد که ۷ هکتار زمین به اعتبار استاندار از کمیته امداد تحویل گرفتیم، قرارداد فاز دوم‌محرومیت زدایی در مازندران بسته شد و تنش های آبی ما بیان و اعتبار اختصاص داده شد و اخذ زمین برای نکا، نور و رویان و رستم رود در دست انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز