خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مدیرکل محیط زیست استان عنوان شد؛

۵۹ درصد چارت محیط‌بانی مازندران خالی است/ نیروی انسانی حاضر ، کفاف حفاظت از محیط زیست استان را نمی دهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۹۹۵

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: نیروی انسانی محیط زیست مازندران کفاف حفاظت از حوزه‌های گسترده آن را نمی دهد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، عطاالله کاویان در نشست با خبرنگاران بر مردمی کردن فرهنگ حفاظت محیط زیست تاکید کرد و نقش رسانه‌ها در این تحقق این موضوع مهم دانست و گفت: تلاشمان بر این است تا طرح حفاظتی در بخش محیط زیست را با مشارکت مردم اجرا کنیم تا علاوه بر حفظ منابع موجود،آن را به‌درستی در اختیار نسل‌های آینده قرار دهیم.

وی به راه‌انداری پایگاه‌ تخصصی اطفای حریق در پناهگاه حیات وحش میانکاله اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی پایگاه تخصصی اطفای حریق باعث شد تا سطح آتش سوزی به نسبت گذشته کاهش چشمگیری یابد و به کمتر از ۳۰۰ متر برسد.

مدیرکل محیط زیست مازندران از راه‌اندازی دو پایگاه کلینیک درمانی حیات وحش در شهرهای چالوس و ساری خبر داد و گفت: بنا داریم کلینیک‌ سوم تیمار و درمان حیات وحش را نیز در استان راه‌اندازی کنیم.

کاویان در خصوص امحای پسماندهای عفونی و پزشکی توضیح داد: سه شرکت به صورت اختصاصی در زمینه بی‌خطر سازی پسماندهای عفونی فعالیت می‌کند و سازمان محیط زیست نیز بر آن‌ها نظارت دارد علاوه بر این برخی از شهرداری‌ها نیز از امکانات بی‌خطرسازی برخوردار هستند و می‌توانند در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی با اعلام اینکه از سرمایه‌گذاران خوزه محیط زیست حمایت می‌کنیم، افزود: برخی از مراکز دپوی زباله در مجاورت سواحل وجود دارد که با پیگیری‌های انجام شده میزان دپوی زباله به صفر رسید.

کاویان ادامه داد: با توجه به حجم بالای مسافر امکانات استان پاسخگوی زباله نیست بنابراین باید تولید زباله را به حداقل برسانیم.

وی به وجود سایت ببر  در استان مازندران اشاره کرد و گفت: از افرادی که در حوزه تکثیر حیات وحش به‌ویژه گربه سانان فعالیت کنند حمایت می‌کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در خصوص احداث صنعت پتروشیمی در مازندران گفت: با منتفی شدن احداث مجتمع پتروشیمی در منطقه امیر آباد بهشهر، بر اساس پیشنهاد سازمان بازرسی کشور مقرر شد این پروژه در جای دیگر با مساعدت محیط زیست مازندران انجام پذیرد، اما هنوز نقطه جدیدی برای این صنعت معرفی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه این سازمان موافق یا مخالف کامل ساخت سد‌های بلند نیست، اولویت نخست این سازمان برای ساخت سد‌های بلند را تامین آب شرب منطقه آن هم با کاهش ارتفاع سد و سپس تامین آب مورد نیاز کشاورزی عنوان کرد.

کاویان در خصوص ساخت سد فینسک در مرز مازندران و سمنان هم گفت: محیط زیست مازندران مخالف جدی ساخت این سد است چرا که در مهم‌ترین موارد هم مهندسی ارزش ساخت این سد انجام نپذیرفت ضمن اینکه به نظر منافع حاصل از این انتقال این مبدا و مقصد به طور مساوی تقسیم نمی‌شود.

وی به فعالیت محیط بانان اشاره کرد و کمبود نیروی انسانی در این حوزه را مربوط به همه کشور دانست و افزود: ۲۷۰ محیط بان در استان حضور دارند که ۵۹ درصد چارت محیط بانی خالی است.

مدیرکل محیط زیست مازندران ادامه داد: نیروی انسانی محیط زیست کفاف حفاظت از حوزه‌های گسترده آن را نمی‌دهد؛ مقرر شد ۲۳ نفر نیروی محیط‌بان و کارشناس از طریق آزمون جذب شوند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز