خبرگزاری کار ایران

در دیدار جامعه کارگری با نماینده ولی فقیه در قائمشهر مطرح شد؛

چرا باید اداره کشور چنین باشد؟ / نباید به سادگی از امور کارگران بگذریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۳۶۵

امام جمعه قائمشهر گفت: امروز جامعه ما در توان نظامی در اوج است و باید امسال با توان بیشتری در بخش کار و تولید تلاش شود که مدیریت منسجم و تحت ولایت رهبری بودن جامعه را به سرانجام پر ثمر خواهد رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از مازندران،  آیت الله معلمی در دیدار با تشکل های کارگری مازندران در هفته کار و کارگر اظهار کرد: لازمه رونق کار، توجه به نیروی کار است و باید تلاش کنیم که کارگرانی با نشاط داشته و تشکل ها در این بخش تلاش کنند.

امام جمعه قائمشهر افزود: نیروهای مسلح ما اگر در تهیه سلام دفاعی موفقیت کسب کرده و موشک ها نقطه زن شدند، بیانگر مدیریت منسجم و تحت ولایت رهبری بودن است.

وی یادآور شد: ملتی که در بعد نظامی دارای توانمندی است، چرا باید در اداره کشور چنین باشد؟

نباید به سادگی از امور کارگران بگذریم

در ادامه نصرالله دریابیگی در دیدار با تشکل های کارگری مازندران در هفته کار و کارگر اظهار کرد: سال گذشته برای حقوق کارگران قانونی عمل کردند و ۵۷ درصد حقوق کارگران افزایش یافت و برخی اعتراض کردند تا جایی که   کارگران  به حق و حقوق خود نرسیدند . متاسفانه صدای حق کارگران شنیده نمی شود.

دریابیگی گفت: امسال برعکس کار کردند و غیرقانونی کار کردند و گفتند اسلام در خطر است و نباید حقوق کارگران این همه افزایش یابد.

 او خاطرنشان کرد: رهبری کمک به کارگران را مساله اساسی می دانند که‌ نباید سبک شمرده شود و لذا باید  به مسائل کارگری توجه شود و نباید به سادگی از امور کارگران بگذریم و دولت، نمایندگان‌مجلس، وزارت کار و تامین اجتماعی بدرستی به امور کارگران رسیدگی کنند.

مهار تورم مبنای کار دستگاه های اجرایی در سال جدید باشد

در ادامه سید هادی ساداتی نیز اظهار کرد: آنچه امسال به عنوان حقوق کارگران مشخص و مصوب شد کفاف زندگی کارگران را نمی دهد و زیر خط فقر است.

رئیس انجمن کارگران ساختمانی مازندران افزود: دستگاه‌های نظارتی در بخش معیشت و ارزاق عمومی ضعیف عمل می کنند و حق و حقوق کارگران رعایت نمی شود.

 ساداتی گفت: در شرایط فعلی بدون در نظر گرفتن پوشاک و درمان و تنها برای ارزاق عمومی و قوت غالب برای یک‌خانواده ۳ تا ۴ نفره بیش از ۱۶ میلیون تومان هزینه ماهانه است و حقوق یک کارگر ۷ میلیون تومان در نظر گرفته شد که سازگاری ندارد.

رئیس انجمن کارگران ساختمانی مازندران افزود: خط فقر ۱۱ میلیون تومان است و حقوق کارگر از خط فقر هم‌پایین تر است و انتظار است که براساس قانون برای حداقل حقوق دو فاکتور تورم و معیشت در نظر گرفته شود که برای امسال هیچ یک از این فاکتورها در نظر گرفته نشد. 

وی بیان داشت: با مدیریت مدیران مجموعه کارگری تلاش داریم تا به مجموعه کارگری کمک شود و تعیین کارت های مهارت برای کارگران ساختمانی از طریق سازمان فنی و حرفه ای در حال انجام است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز