خبرگزاری کار ایران

مدیر پخش فرآورده های نفتی چالوس اعلام کرد؛

توزیع روزانه ۲ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی در غرب استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۲۰

مدیر پخش فرآورده های نفتی چالوس از توزیع روزانه۲ میلیون لیتر فرآورده های نفتی در غرب استان مازندران خبرداد.

طی نشست خبری، مدیر فرآورده‌های نفتی غرب مازندران در جمع اصحاب رسانه به گزارش مصرف ۹ ماهه در غرب مازندران پرداخت.

به گزارش ایلنا از چالوس، وی در این خصوص بیان داشت: مقدار کل فرآورده‌های توزیع شده در ۹ ماهه سال ۹۲ برابر با ۵۴۲ میلیون لیتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل چیزی در حدود ۳ درصد رشد داشته است.

طاهری در ادامه اظهار داشت: در بین ۵ فرآورده مایع، مصرف بنزین با ۱۳ درصد رشد به رقم ۳۳۰ میلیون لیتر رسیده که میانگین در روز ۲/۱ میلیون لیتر بوده است. همچنین مصرف نفت سفید با ۱۵ درصد کاهش از ۶۹ میلیون لیتر در ۹ ماهه ۹۱ به ۵۸میلیون لیتر ۹ ماهه ۹۲ رسیده که با کاهش روبرو شد که عمده‌ترین دلیل کاهش نفت سفید توسعه گاز طبیعی به ویژه گازرسانی به شهرستان جدید التاسیس کلاردشت بوده است.

مدیر پخش فراورده‌های نفتی غرب مازندران در ادامه ابراز داشت: مصرف بنزین سوپر به علت محدودیتهای تولید به میزان ۶ درصد(۳/۱ میلیون لیتر) با کاهش همراه بود. همچنین مصرف نفتگاز با ۸/۹ میلیون لیتر کاهش از ۱۴۰ میلیون لیتر به ۳/۱۳۰ میلیون رسیده است که مقدار ۷درصد کاهش را نشان می‌دهد که حدود۵/۷ میلیون لیتر آن مربوط به کاهش سهمیه حمایتی و بقیه نتیجه اجرای طرح عرضه منطقه‌ای نفتگاز است.

سید محمود طاهری تاکید کرد: کل سهمیه حمایتی نفتگاز تخصیصی به بخش‌های مختلف مصرف بیش از ۴۰ میلیون لیتر بوده که نقدار ۱۶ درصد کاهش داشته است که از این مقدار بخش خانگی(فرمانداری‌ها) با ۳۰ درصد بیشترین کاهش مصرف را نشان می‌دهد. وی اضافه کرد: از ۵/۷ میلیون لیتر سهمیه حمایتی(۱۵۰۰ ریالی) حدود ۴/۶ میلیون لیتر در بخش خانگی و بقیه به بخش‌های کشاورزی و صنایع دستی تعلق داشته است.

طاهری اشاره کرد: نکته حائز اهمیت اینکه نرخ رشد قیمت FOB که در سال ۹۱ بیش از ۸۷ درصد و در سال ۹۰ بیش از ۷۰ درصد بوده برای اولین بار در سال اخیر در ۹ ماهه اول سال ۹۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل بطور متوسط ۵ درصد رشد داشته است که نشان از تثبیت قیمت جهانی فراوره‌های نفتی در طول سال جاری و تثبیت نسبی نرخ ارز در ماه‌های اخیر است.

طاهری با بیان اینکه متوسط فراورده‌های توزیع شده روزانه نزدیک به ۲ میلیون لیتر بوده است اظهار داشت: مقدار یارانه تخصیصی ۵۴۱ میلیون لیتر فرآورده‌های توزیع شده در غرب مازندران بوده که بالغ به ۱۰۴۷ میلیارد تومان است که با ۶۷ میلیارد تومان افزایش از ۶ درصد رشد برخوردار بوده است.

وی خاطر نشان ساخت: رشد مصرف بنزین در ۹ ماهه ۹۱ نسبت به سال ۹۰ حدود ۴ درصد رشد بوده در ۹ ماهه اول سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱،۱۳ درصد رسیده که ناشی از کاهش ارزش فراورده‌ها با توجه به رشد نرخ تورم و عدم بازدارندگی قیمت‌های فعلی است. در صورت ادامه این روند پیش بینی می‌شود مصرف بنزین تا پایان سال جاری در غرب مازندران به بیش از ۴۲۰ میلیون لیتر برسد.

طاهری در خصوص دغدغه افت فشار گاز در نقاط خاص گفت: در زمینه آمادگی برای شرایط افت فشار گاز ضمن شناسایی نقاط آسیب پذیر شبکه با همکاری اداره گاز، نسبت به تعریف فروشندگی‌ها و تدوین شرح وظایف هر یک از مسئولین و پرسنل در شرایط بحران و همچنین اعلام آمادگی جهت تحویل دارد ذخیره به مراکز حساس و مصرف کنندگان عمده، اطلاع رسانی در این خصوص اقدام شد.

همچنین با اعلام کالابرگ زمستانه به میزان ۵۰۰ لیتر برای خانوارهای ۱ الی ۴ نفری و ۷۰۰ لیتر برای خانوارهای بیش از ۵ نفر است.

طاهری در خصوص نگرانی جایگاه داران نسبت به درصد فروش گفت: نگرانی جایگاه داران بجاست و این مورد توجه قرار خواهدگرفت. محمود طاهری با اعلام اینکه در تمامی جایگاه‌های غرب مازندران بنزین سوپر توزیع نمی‌شود گفت: به دلیل سهمیه‌ای بودن بنزین سوپر در برخی جایگاه داران بنزین سوپر عرضه می‌شود.

ضمن اینکه از ۳۲ جایگاه عرضه فراورده‌های نفتی تمامی جایگاه‌ها در حال فعالیت به مردم هستند وی در پایان با اعلام اینکه هرگونه کیفیتی که حاکی از ناسالمی سوخت بنزین است با منطقه نفتی غرب مازندران(چالوس) اطلاع رسانی شود و در اسرع وقت نسبت به کنترل کیفیت جایگاه اقدام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز