خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران اعلام کرد:

حرکت نخستین کشتی حامل ۲۰۰ تن مرکبات به روسیه/ ۵۰۰ هزار تن دیگر آماده صادرات

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۷۴۰

استاندار مازندران گفت: با رویکرد دولت سیزدهم و تعامل با کشورهای سی آی اس تجارت دریایی با کشورهای همسایه شروع شد و برای اولین بار توانستیم اولین محموله مرکبات استان به میزان ۲۲۰ تن با کشتی از بندرامیرآباد به روسیه صادر کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سید محمود حسینی‌پور شامگاه امروز پنج‌شنبه در نشست با خبرنگاران میزان مصرف گاز استان مازندران را بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: استان مازندران به لحاظ مصرف این انرژی در رتبه دوم قرار دارد.

وی با تاکید بر مدیریت مصرف انرژی، افزود: برای مدیریت در مصرف سوخت ضرورت دارد تا تمام زیرساخت‌های خانگی و صنعت متناسب با استانداردهای جهانی شود که می‌تواند در بیش از ۳۰ درصد کاهش مصرف انرژی موثر باشد کما اینکه این وضع چند روز اخیر در این استان مشهود بود.

استاندار مازندران گفت: تمام تلاش در سرمای گذشته جلوگیری از قطع گاز بخش خانگی بود و تاکنون با همراهی مردم و دستگاه‌ها شاهد قطع گاز بخش خانگی در استان نبودیم.

حسینی‌پور ضمن قدردانی از رسانه‌ها در جهت همکاری مدیریت مصرف گاز از صنعتگران و واحد‌های تولیدی در مدیریت مصرف گاز طی چند روز اخیر تقدیر کرد و افزود: این همراهی و همدلی بخش خصوصی را برای پیشگیری از ضرر و خسارت به آن‌ها جبران خواهیم کرد.

وی به برگزاری نخستین همایش بهره‌وری نوآور در مازندران اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم جایگاه اصلی مازندران را به کشور و سطح بین‌الملل معرفی کنیم؛ «اقتدار غذا» است، مازندران باید این اقتدار را با ترویج کشاورزی مدرن و دانش‌بنیان همچون کشورهای توسعه یافته اثبات کند.

حسینی‌پور افزود: همچنین در این همایش سامانه اصلاح ا الگوی کشت در استان رونمایی شد و این طرح به عنوان وظیفه قطعی در تمامی عرصه‌های کشاورزی محقق می‌شود.

وی موفقیت مازندران در حوزه کشاورزی خروج از مسیر سنتی و ورود به صنعتی دانست و افزود: صادرات محصولات کشاورزی از رویکردهای مهم دیگر استان است زیرا صادرات قدرت استان را افزایش می‌دهد.

استاندار مازندران زیرساخت‌های صادرات استان را معیوب دانست و افزود: استانی با برخورداری از سه بندر مهم که می‌تواند تحولات اقتصادی خوبی را در استان رقم بزند اما این موضوع محقق نشد.

وی افزود: با رویکرد دولت سیزدهم و تعامل با کشورهای سی آی اس تجارت دریایی با کشورهای همسایه شروع شد و برای اولین بار توانستیم اولین محموله مرکبات استان به میزان ۲۲۰ تن با کشتی از بندرامیرآباد به روسیه صادر کنیم.

حسینی‌پور ادامه داد: هم‌اکنون ۵۰۰ هزار تن دیگر توسط سورتینگ‌ها آماده صادرات است و تاکنون ۹۰۰ هزار دلار برای بسته‌بندی مرکبات هزینه شد.

وی افزود: همچنین یک میلیون سبد به ارزش ۸۰ میلیارد تومان بین باغداران توزیع شد.

استاندار مازندران تکریم ارباب رجوع را مهم‌ترین مباحث در ادارات دانست و تاکید کرد: ارباب رجوع نباید در ادارات و دستگاه‌های خدماتی سرگردان باشد زیرا تکریم ارباب رجوع مشی اصلی دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

وی افزود: در همین راستا دستگاه‌های مختلف اداری ارزیابی می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز