خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اعلام کرد؛

پرداخت بیش از 65 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۴۷۸

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: در سال جاری یک هزار و 348 طرح مشاغل خانگی با اشتغالزایی 2 هزار و 204 نفر به بانک ارسال شده است که تاکنون برای 985 طرح بیش از 65 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا، علی باقری ظهر امروز در جلسه کمیته بررسی تسهیلات مشاغل خانگی اداره کل، شناسایی مزیت های نسبی، توانمندسازی و کمک در عرضه محصولات، شناسایی بازارهای عرضه را از اهداف و برنامه ها برای توسعه مشاغل خانگی دانست و گفت: کمک به اقتصاد خانوارها از مهمترین برنامه ها برای توسعه مشاغل خانگی است.

وی نقش مشاغل خانگی را در رونق اقتصادی و تثبیت درآمد خانواده ها مهم ارزیابی کرد و خواستار همکاری لازم تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با مشاغل خانگی برای آماده شدن طرح ها جهت پرداخت تسهیلات شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران درباره آخرین وضعیت عملکرد اعتبارات بخش مشاغل خانگی افزود: بر اساس گزارش دریافتی از سامانه مشاغل خانگی، از سال 1390 تاکنون 197 هزار و 90 فقره مجوز برای متقاضیان صادر شده که 2 هزار و 271 فقره مجوز مربوط به دولت سیزدهم بوده که از این تعداد، 579 فقره مجوز مربوط به مردان و 1692 فقره مجوز مربوط به زنان است.

این مسئول استانی تعداد کل رشته‌ها تایید محور و ثبت محور در مشاغل خانگی را 512 رشته عنوان کرد و ادامه داد: رشته های ثبت محور مربوط به طرح هایی که نیازی به تاییدیه ندارند و به صورت آنی مجوز طرح صادر می شود که رشته های صنایع‌دستی، فرهنگی و هنری، تولیدی (صنعت و خدمات )و امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی، تکمیلی و تولیدات گیاهی و کشاورزی شامل می شود.

باقری درباره صدور مجوز مشاغل خانگی، گفت: در سال جاری 2 هزار و 690 مجوز مشاغل خانگی اهم از مستقل، پشتیبان حقیقی و حقوقی صادر شده است.

وی سهمیه ابلاغی تسهیلات مشاغل خانگی به استان( چهار بانک عامل بانک توسعه تعاون، بانک رفاه، کشاورزی و پست بانک) در سال جاری را 91 میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: هزار و 348 طرح با اشتغالزایی برای 2 هزار و 204 نفر به بانک ارسال شده است که تاکنون برای 985 طرح بیش از 65 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که این نشان می دهد بیش از 71 درصد نسبت به اعتبار ابلاغی پرداخت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز