خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

نبود زیرساخت های مناسب صنعتی دغدغه صنعتگران مازندران/ در عصر ارتباطات، نبود زیر ساخت برای تلفن و برق و اینترنت جای تأسف است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۸۳۸

بهبود زیرساخت های شهرک های صنعتی مازندران در کنار سرمایه در گردش و تهیه مواد اولیه از نیازهای مهم واحدهای تولیدی مازندران است که با توسعه آن می توان شاهد رونق تولید و احیای واحدهای نیمه فعال در مازندران بود.

به گزارش ایلنای مازندران، استان مازندران اگر چه استانی کشاورزی است اما صنعت در استان مازندران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و براساس اعلام کارشناسان حدود ۱۵ درصد از تولید ناخالص و ۲۹ درصد از اشتغال استان مازندران از بخش صنعت است و رفع مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران مهم‌ترین نیاز برای توسعه صنعت و تولید است.

فعالیت بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان مازندران و فعالیت کارگران و کارکنان در این عرصه نقش آفرینی تولید را در استان سرسبز مازندران بیش از پیش نشان می‌دهد.

برگزاری کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مازندران با هدف رفع مشکلات و نیازهای صنعتگران در دولت جدید با قوت بیشتری در حال انجام است و پرونده‌های واحدهای تولیدی با نگاه حل مسئله و با همکاری کارشناسان مربوطه و از جمله بانک‌ها بررسی و برای رفع مشکلات اقدام می‌شود تا واحدهای نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگردند و شاهد رونق و احیای تولید در استان سرسبز مازندران باشیم.

اما با تمام این اقدامات براساس اعلام کارشناسان ۷۰ درصد از واحدهای راکد صنعتی مازندران با مشکل معوقات بانکی و کمبود نقدینگی برای خرید مواد اولیه و نبود زیرساخت‌های لازم برای تولید دست و پنجه نرم می‌کنند و به همین دلیل توجه به زیرساخت‌های صنعت و رفع مشکل تولیدکنندگان از دغدغه‌های مهم تولیدکنندگان و مسئولان مازندران است که هر چه زودتر باید برای ان چاره‌ای اندیشید.

نبود زیرساخت‌های مناسب صنعتی دغدغه مهم صنعتگران مازندرانی

تأمین سرمایه در گردش، تسهیل صادرات، رفع مشکلات در بخش زیر ساخت‌های صنایع و تهیه مواد اولیه از دغدغه‌های جدی صنعتگران و تولیدکنندگان استان مازندران است.

یک فعال اقتصادی و صنعتی در مازندران نبود زیر ساخت مناسب در شهرک‌ها و واحدهای صنعتی را مهم‌ترین دغدغه در کنار تهیه مواد اولیه و سرمایه در گردش دانست و به خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه از حداقل‌های زیر ساخت در بخش مخابرات و برق و راه در برخی از شهرک‌های صنعتی استان بی‌بهره‌ایم و باید در این بخش فعال‌تر از همیشه وارد عمل شد و در عصر ارتباطات، نبود زیر ساخت برای تلفن و برق و اینترنت جای تأسف است.

ذکریازاده با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان یادآورشد: حمایت از تولید و اشتغال امری ضروری است که باید مورد توجه باشد و برای رفع مشکلات توسط مسئولان و بانک‌ها تلاش شود.

وی افزود: : واحد تولیدی تولید سویا دارم و با توجه به دریافت تسهیلات متاسفانه فراهم نبودن برق لازم در واحد تولیدی موجب عقب ماندگی کار شد و انتظار است تا به این موارد رسیدگی شود.

رفع گره‌های کور واحدهای صنعتی مازندران نیازمند حمایت مسئولان

لطیفی از دیگر تولیدکنندگان مازندران هم با اعلام اینکه کارآفرینان با سابقه و نخبه‌ای در واحدهای صنعتی مازندران فعال هستند که باید شرایط را برای ادامه فعالیت آنان فراهم کرد، افزود: برای داشتن مجموعه و واحد تولیدی فعال باید از تولید کنندگان‌حمایت کنیم و گره‌های کور در صنعت و زیرساخت‌های صنعتی را برطرف کنیم.

وی به خبرنگار ایلنا گفت: نبود زیر ساخت‌ها و سرمایه درگردش از مهم‌ترین دغدغه‌های تولیدکنندگان است که در سال حمایت از تولید و اشتغال و دانش بنیان باید بیشتر به این امر توجه شود.

گره‌گشایی از واحدهای تولیدی مهم‌ترین اولویت مازندران

استاندار مازندران نیز چندی پیش ضرورت گره‌گشایی واحدهای تولیدی را اولویت استان دانست و تأکید کرد که مسئولان مربوطه در تحقق این موضوع مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کنند.

سیدمحمود حسینی‌پور با اعلام اینکه باید برای توسعه واحدهای تولیدی حرکت رو به جلو داشته باشیم نه اینکه با تشکیل جلسات «گفتاردرمانی» کنیم، افزود: نگاه ما به مسائل حل مسئله است و این از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است و حل مسئله هم در این دوره بدون حضور مردم و تشکل‌های مردمی میسر نیست و باید از توان تشکل‌ها استفاده کرد.

استاندار مازندران گفت: در هیچ شهرک صنعتی نباید واحد تعطیل داشته باشیم و در اسرع وقت باید واحد بلاتکلیف در شهرک‌های صنعتی مازندران تعیین تکلیف شوند.

سرپرست سابق سازمان صمت مازندران هم در گفت و گویی با اشاره به اینکه بازگرداندن واحدهای تولیدی راکد از برنامه‌های مهم ما برای افزایش تولید و اشتغال است، اظهار کرد: میزان رشد اقتصادی هدف‌گذاری شده از سوی دولت در استان مازندران ۷.۸ درصد است و تلاش داریم تا با توسعه صنایع دانش بنیان، رشد اقتصادی مازندران به ۸ درصدی برسد.

مجید فانی با اعلام اینکه در استان مازندران ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد، افزود: اراضی صنعتی باید به سرمایه گذاران کارآمد واگذار شود و به همین دلیل اراضی و واحدهای راکد و غیرفعال پایش می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان مازندران گفت: در سال جاری ۷ همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان مازندران با هدف شناساندن مزیت‌های سرمایه‌گذاری در استان برگزار می‌شود و شاهد برگزاری اختتامیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران در اسفندماه خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز