خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ساری در مجلس:

فضای کسب و کار را برای سرمایه‌گذاران تسهیل کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۳۲۸

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس تاکید کرد: فضای کسب و کار را برای سرمایه‌گذاران تسهیل کنیم.

به گزارش ایلنا،  منصورعلی زارعی صبح امروز پنج‌شنبه در اولین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ساری و میاندورود برگزار شد، گفت: استان مازندران با وجود دارا بودن ظرفیت‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری و خدمات اما مردمانش فقیر هستند چون نتوانستیم از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: مازندران ۴ میلیارد متر مکعب آب سطحی دارد و تنها یک میلیارد آن مهار شده است و سه میلیارد متر مکعب وارد دریا می‌شود این در حالی است که می‌توانستیم با مهار آب‌های سطحی به جایگاه خوبی برسیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: مازندران تولید کننده یک‌تن برنج، سه تن مرکبات، ۲۵ درصد شیلات و ۱۲ درصد مرغ سفید کشور را تامین می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه فضای کسب و کار باید برای سرمایه‌گذاران تسهیل شود، افزود: ۵۰۰ هکتار معادل ۵ میلیون متر مکعب از اراضی مازندران به دریا متصل است که می‌تواند بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری باشد.

زارعی با بیان اینکه دولت باید این اراضی را در اختیار سرمایه‌گذاران بگذارد، ادامه داد: مازندران با وجود دریا، جنگل و دیگر منابع خدادادی باید در حوزه سرمایه گذاری حرف برای گفتن داشته باشد اما با این وجود میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه ضعیف است.

وی با ابراز گلایه‌مندی از عدم جذب سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کشاورزی استان، گفت: برنج پرمحصول در اختیار کشاورزان و شالیکوبی قرار دارد اما برنج وارداتی در استان در حال توزیع است.

زارعی با بیان اینکه روزانه باید بخشی از وقت ادارات صرف جذب سرمایه گذار شود، افزود: برای رسیدن به توسعه نیازمند کار جهادی و میدانی هستیم.

 

در ادامه علی بابایی کارنامی به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری از جمله زمین، سرمایه و تکنولوژی اشاره کرد و گفت: باید با معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران به رشد ۸ درصدی استان دست پیدا کرده و با مردمی کردن اقتصاد به این حوزه کمک شایانی کنیم.

وی به ارز ۴۲۰۰ تومانی اشاره و بهره‌مندی از آن را فرصت مهم دانست و افزود: با این وجود ما نتوانستیم از این فرصت ملی به نفع مردم مازندران استفاده کنیم عدم انجام این مهم به وادادگی سیاسی بر می‌گردد و یا مسئولانی که می‌توانستند از این فرصت به خوبی استفاده کنند و اما نکردند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، علم، دانش، فرهیختگی و جهت دهی همه جانبه را از شاخص‌های مهم رشد اقتصادی دانست و گفت: شاخص‌های که حکمرانان باید زمینه انجام آن را به خوبی فراهم کنند.

بابایی کارنامی با ابراز تأسف از اینکه « اقتصاد مازندران تاکنون شعار بود»، افزود: واگذاری اقتصاد به مردم هنوز نمایان نشده است اما اینک شروع کار است و باید با سرعت روز افزون حرکت کرده و شرایط را برای سرمایه‌گذاران فراهم کنیم.

وی یادآور شد:آنانی که در صدد این بودند مازندران را به تفرجگاه خود تبدیل کنند ؛ آن تفکر دیگر تعطیل شده است چرا که معتقدیم مازندران به تنهایی می‌تواند نیاز بسیاری از استان‌های دیگر کشور را در بخش تولید فراهم کند.

بابایی کارنامی گفت: این خطه سبز از شمال کشور را در اوراسیا، کشورهای منطقه و زیر ساخت‌های که دارد به کشورهای دنیا معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد صنایع MDF در استان مازندران تولید می‌شود که نیازمند به حمایت ویژه دارد، افزود: این فرصت می‌تواند به اشتغال تبدیل شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در خانه ملت، صنایع تبدیلی را نیز بهترین فرصت سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: باید به دانش بنیان کردن صنایع در استان مازندران توجه ویژه هم شود.

بابایی کارنامی عنوان کرد: استان مازندران می‌تواند در حوزه قطعه سازی خودرو ۲ هزار اشتغال ایجاد کند؛ امروز باید تصمیم‌گیری درست داشته باشیم و نباید تصمیمات مهم را به فردا واگذار کنیم.

وی افزود: آنانی که می‌گویند ایران در ناامنی اقتصادی قرار دارد؛ کور خواندند، امروز کسی جرات ندارد در مقابل بخش خصوصی بایستد و مقابله کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز