خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بهشهر عنوان کرد:

از قابلیت های گردشگری بهشهر استفاده نشده است / عدم استقبال سرمایه گذاران در بخش گردشگری

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۶۷

بهشهر، سرشار از قابلیت های گردشگری تاریخی و طبیعی است اما تاکنون از این توانمندی ها برای جذب گردشگر و توریسم داخلی و خارجی استفاده نشده است.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بهشهر گفت: استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری منطقه و توسعه این صنعت، یکی از راه حل‌های از میان رفتن مشکلات اقتصادی و معضل بیکاری شهرستان است.

به گزارش ایلنا، «اویس موسی‌زاده» روز دوشنبه در همایش بررسی تاثیر توسعه ارتباطات بر توسعه اقتصادی و اجتماعی بهشهر که به میزبانی شرکت حفاری شمال برگزار شد اظهار کرد: بهشهر، سرشار از قابلیت‌های گردشگری تاریخی و طبیعی است اما تاکنون از این توانمندی‌ها برای جذب گردشگر و توریسم داخلی و خارجی استفاده نشده است.

وی گفت: بر خلاف بهشهر، گردشگری در دیگر شهرهای مازندران از رونق و شکوفایی بالایی برخوردار است و باید این گردشگری که زمینه ساز ورود سرمایه به منطقه می‌شود را در همه حوزه‌های دریایی، جنگل، دشت و ارتفاعات گسترش داد.

عضو شورای شهر بهشهر افزود: یکی از مشکلات شهرستان در ناتوانی از جذب گردشگر، نداشتن زیرساخت‌های مناسب است که تامین و احداثآن فقط از طریق سرمایه‌های بخش خصوصی امکان پذیر است.

موسی‌زاده با اشاره به اینکه زمین در مازندران از ارزش بالایی برخوردار است خاطر نشان کرد: ضمن اینکه ما از سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کنیم، سرمایه گذاران هم باید با برنامه ریزی مناسب در این زمینه وارد شوند تا خدای ناکرده با برنامه ریزی اشتباه، منطقه را با مشکل مواجه نکنند.

وی: متاسفانه در سال‌های گذشته و با اجرای سیاسیت‌های نادرست، نه تنها سرمایه گذاران غیر بومی ترغیب به سرمایه گذاری در بهشهر نشدند بلکه سرمایه گذاران بهشهری نیز ترجیح دادن ثروت خود را در شهرهای مجاور و استان‌های دیگر به کار بگیرند.

عضو شورای شهر بهشهر استفاده بیشتر از ظرفیت دریای خزر برای توسعه صنعت گردشگری را خواستار شد و گفت: طرح شناور‌های مسافربری در بین بنادر شمال کشور از طرح‌های مطرح است که با توجه به گردشگر پذیر بودن منطقه جوابگوست.

وی همچنین از احتمال جابه جایی ساختمان فعلی شهرداری خبر داد و گفت: مکان فعلی مورد استفاده شهرداری، از بناهای متعلق به دوره صفویه و جزو آثار تاریخی ثبت شده سازمان میراثفرهنگی است که امیدواریم با ترک آن توسط شهرداری، این مکان را به محلی مناسب برای حضور گردشگران تبدیل کنیم.

موسی‌زاده ادامه داد: استفاده مطلوب و بهینه از ظرفیت‌های گردشگری بهشهر، مورد نظر و تایید همه اعضای شورای شهر بهشهر است و با همدلی و اتحاد موجود در این شورا، به اهداف مورد نظر که در ‌‌نهایت به پیشرفت بهشهر منجر می‌شود دست خواهیم یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز