خبرگزاری کار ایران

مدیر کل شیلات مازندران خبر داد:

صید بیش از ۲ هزار تن ماهی کیلکا توسط صیادان مازندرانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۴۲

مدیر کل شیلات مازندران از صید بیش از ۲هزار تن ماهی کیلکا توسط صیادان مازندرانی در آبان ماه سال جاری خبر داد.

حسن حبیب‌نژاد مدیر کل شیلات مازندران گفت: در آبان ماه سالجاری بیش از ۲۰۰۰ تن ماهی کیلکا توسط صیادان مازندرانی در دریای خزر صید گردید که این میزان صید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا از ساری، او در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف انسانی ماهی کیلکا افزود: افزایش مصرف انسانی ماهی کیلکا یکی از سیاست‌های شیلات مازندران است.

وی تصریح نمود: مصرف انسانی این نوع ماهی در آبان ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشته است.

حبیب‌نژاد با اشاره به فعالیت ۴۴ فروند شناور صیادی در آبان ماه سالجاری در دریا، سرانه صید هر شناور را ۴۵ تن اعلام داشت و افزود: ارزش اقتصادی ماهیان صید شده بیش از ۲۳ میلیارد ریال است که این میزان نیز نسبت به سال قبل ۲۰۶ درصد افزایش داشته است.

وی در پایان گفت: میزان صید ماهی کیلکا از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۸۵۷۰ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد رشد داشته که از این مقدار ۹۳ درصد به مصرف پودری و مابقی به مصرف انسانی رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز