خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

آزادگان پرچمدران جهاد تبیین در قلب اردوگاه‌های عراق بودند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۴۱۷

استاندار مازندران گفت: آزادگان پرچمدران جهاد تبیین در قلب اردوگاه های رژیم بعث عراق بودند.

به گزارش  ایلنا، سیدمحمود حسینی‌پور امروز چهارشنبه در همایش تجلیل از آزادگان استان مازندران از حضرت زینب(س) به عنوان بزرگ آزاده جهان اسلام یاد کرد و گفت: ۲۶مرداد به عنوان روز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی نام‌گذاری شده و این روز برای ملت ایران اسلامی غرورآفرین است.

وی با بیان اینکه هرگز کسی سالروز ورود تاریخی آزادگان را فراموش نخواهد کرد چرا که این روز جشن اصلی پیروزی رزمندگان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس بوده است، افزود: آزادگان پرچمدران جهاد تبیین در قلب اردوگاه های رژیم بعث عراق(استخبارات) بوده اند.

استاندار مازندران گفت: تاریخ معاصر در جبهه مقاومت اسلامی در طول ۱۴۰۰سال ایثار و رشادت‌های آزادگان ایران اسلامی را به خود دیده و تقارن سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با ایام اسارت اسرای کربلا یادآور رشادت‌های آزادگان و مقاومت آزادگان در آن دروان بسیار سخت است، گفت: حقانیت ایران اسلامی با صبر و استقامت آزادگان ایران اسلامی به گوش جهانیان رسیده است.

حسینی پور با بیان اینکه دستگاه‌های دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران موظف هستند پیگیری کنند اسناد و مدارک صلیب سرخ جهانی در خصوص اسرای ایرانی در عراق منتشر شود، افزود : مردم قدردان ایثار آزادگان ایران اسلامی  در دوران اسارت بوده اند اما در سیستم های اداری و اجرایی آن گونه که شایسته است حق این قشر ادا نشده است.

وی با بیان اینکه فرزندان آزادگان باید در اولویت جذب نیروی انسانی ادارات قرار بگیرند، ادامه داد: زیبنده نیست آزادگان برای اشتغال فرزندانشان دچار مشکل باشند.

حسینی پور با اشاره به شباهت‌های دوران اسارت آل الله در حادثه عاشورا و اسارت رزمندگان در دوران دفاع مقدس، گفت: آزادگان ایران اسلامی در امتداد قیام عاشورا و با تاسی از حضرت زینب(س) دوره آزادی را طی کردند و باید ماهیت اصلی ایثار آزادگان دفاع مقدس برای مردم تبیین شود.

در این مراسم از تعداد 90 آزاده استان مازندران تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز