خبرگزاری کار ایران

امام جمعه شهرستان بروجرد:

هیئت مذاکر کننده باید محکم و استوار جلوی آمریکا و کشورهای ۱ + ۵ بایستند

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۷۲۷

کسی حق ندارد دستاوردهای هسته‌ای ایران اسلامی را معامله کند و هیئت مذاکر کننده باید محکم و استوار جلوی آمریکا و کشورهای ۱ + ۵ بایستند.

امام جمعه بروجرد عنوان کرد: کسی حق ندارد دستاوردهای هسته‌ای ایران اسلامی را معامله کند و هیئت مذاکر کننده باید محکم و استوار جلوی آمریکا و کشورهای ۱ + ۵ بایستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بروجرد، حجت الاسلام و المسلمین حسن ترابی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بروجرد اظهار کرد:
در عاشورای حسینی بیش از ۱۰ میلیون نفر زائر عزادار حسینی از سراسر نقاط جهان به کربلا آمدند، بیان کرد: بیش از ۱۰ میلیون نفر عزادار حسینی به ندای حسین(ع) لبیک گفتند و در رسای عزای آن حضرت، اشک ماتم ریختند.

وی با اشاره به اقدامات صهیونیست‌ها به مسجد القصی گفت: در اقدام صهیونیست‌ها به مسجد القصی، تعدادی فلسطینی مجروح شدند و از یک هفته قبل درب‌های مسجد القصی را بر روی مسلمانان بستند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اقدامات صهیونیست‌ها به مسجد القصی گفت: در اقدام صهیونیست‌ها به مسجد القصی تعدادی فلسطینی مجروح شدند و از یک هفته قبل درب‌های مسجد القصی را برروی مسلمانان بستند. شیعیان جهان در این هفته در بزرگ‌ترین ماتم تاریخ بشریت سیاهپوش و عزادار بودند و در ایران اسلامی با وجود سرمای پاییزی که در برخی شهر‌ها، بارش باران و برف هم نتوانست از شعور حسینی مردم پس از هزار و ۳۷۵ سال کم کند.

وی افزود: امسال مراسمات عزای حسینی باشکو‌ه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد و این نشان دهنده پیامی برای جهانیان است که عشق به سرور آزادگان در وجود شیعیان حسین(ع) هرگز خاموش نمی‌شود.

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: امسال عزاداری سید الشهداء در سراسر جهان به یک سمبل برای شناخت یزیدیان تبدیل شد و حساسیت زیادی را برانگیخت.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به اینکه یزیدیان زمان دچار ترس و وحشت شدیدی نسبت به عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی شدند، بیان کرد: یزیدیان زمان می‌خواستند با رعب و وحشت، عزاداران حسینی را از صحنه خارج کنند و مراسمات عزاداری را کم رنگ جلوه دهند.

وی خاطرنشان کرد: شیعیان ابا عبدالله الحسین(ع) با کمال شجاعت و شهامت با شعور حسینی به میدان آمدند و میدان را برای یزیدیان خالی نکردند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه در کشورهای جهان مثل بحرین، نیجریه و عربستان عزاداری سید الشهداء(ع) ممنوع شده بود، افزود: در کشور بحرین به دستجات، مساجد و شهر‌ها حمله کردند، در نیجریه با انفجار بمب هزار و ۵۰۰ عزادار حسینی را به شهادت رساندند و مجروح کردند.

وی تصریح کرد: در شرق عربستان، عزاداران را به رگبار بستند که ۷ کشته و ۳۰ مجروح را به همراه داشته است و این اقدامات را به گروهک‌های تکفیری داعش نسبت داده‌اند و در پاکستان در یک اقدام تروریستی عزاداران را شهید و مجروح کردند.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به اینکه در تاسوعا و عاشورا حسینی در عراق و سوریه مردم را تهدید به حملات تروریستی کردند، گفت: مردم عراق و سوریه را تهدید به حملات تروریستی کردند تا کسی از خانه‌های خود برای عزاداری بیرون نیاید.

امام جمعه بروجرد عنوان کرد: صهیونیست‌ها با حمایت دژخمیان رژیم، وارد مسجد شدند و این گستاخی جنایتی بزرگی است که صهیونیست‌ها مرتکب شدند.

حجت السلام ترابی با اشاره به اینکه مسجد الاقصی سومین مکان مقدس پس از مدینه و مکه است، افزود: صهیونیست‌ها بدانند با این گستاخی، قطعا انتفاضه سوم را سرعت می‌بخشند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه غرب و هم پیمانانش به تعهدات خود در قبال تحریم‌ها عمل نکردند، بیان کرد: حالا که به روزهای پایانی مذاکرات نزدیک می‌شویم ایران به تعهدات خود عمل کرده و حالا نوبت غرب است که تحریم‌های ظالمانه را که نسبت به ایران داشته را بردارد.

حجت السلام ترابی با اشاره به اینکه شرمن اعلام کرده اگر با ایران به توافق برسیم به معنی این نیست که تحریم‌ها برداشته شود، افزود: این ساده لوحی است که فکر کنیم اگر با ما آمریکا توافق کنیم و خوب باشیم تحریم‌ها برداشته می‌شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد طرف غربی گفت: امام خامنه‌ای فرمودند، طرف مقابل ایران گرگ صفت هستند، آن‌ها می‌خواهند که ما دست از حقوق خود که دین، نظام و غیرت دینی است، دست برداریم و حالا که به مذاکرات نزدیک می‌شویم بار دیگر به خطوط جمهوری اسلامی ایران به هیئت مذاکر کننده متذکر شویم که از حق ایران ذره‌ای کوتاهی نکنند.

امام جمعه بروجرد عنوان کرد: کسی حق ندارد دستاوردهای هسته‌ای ایران اسلامی را معامله کند و هیئت مذاکر کننده باید محکم و استوار جلوی آمریکا و کشورهای ۱ + ۵ بایستند.

حجت السلام ترابی با اشاره به اینکه یکی دیگر از خطوط قرمز کشور ایران تامین غنی سازی اورانیوم است اظهار کرد: حفظ سایت‌های موجود هسته‌ای فردو، نطنز و اراک حق قانونی ایران است که کشورهای ۱ + ۵ اسرار به تعطیلی آن‌ها را دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز