خبرگزاری کار ایران

دبیراجرایی خانه کارگر مازندران:

روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی مبدا و مقصد سازندگی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۶۷۵

دبیراجرایی خانه کارگر مازندران با مهم بر شمردن مشارکت‌های اجتماعی در جهت اعتلای جامعه گفت: این روز می‌تواند مبدا و مقصد سازندگی در کشور باشد.

به گزارش  ایلنا، نصرالله دریابیگی  در همایش تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در شهرستان میاندورود گفت: تشکل‌ها و مشارکت‌های مردمی از ارزشمندترین نیازها و ضرورت‌ها به شمار می‌روند و تشکیل‌دهنده و تقویت‌کننده سرمایه اجتماعی هستند و این سرمایه اجتماعی سبب انسجام ملی، همدلی و همکاری میان مردم می‌شود.

وی قانون کار را نخستین دستاورد این تشکل عنوان کرد که آنهم به واسطه اعتقاد جمعی از کارگران بر عدالت اجتماعی و تقسیم عادلانه ثروت شکل گرفت، افزود: قانون کار جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان تنظیم‌کننده روابط کار بین کارگر و کارفرما بر مبنای سه جانبه‌گرایی تدوین و تصویب شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه سه جانبه‌گرایی به‌عنوان راهکاری مؤثر و مترقی در تنظیم روابط کار در پیش گرفته شده است که اصلی بدیع در عرصه روابط کار است، گفت:آنچه که در سه جانبه‌گرایی به‌عنوان پیش‌فرضی مهم تلقی می‌شود، نهادینه شدن فرهنگ تعامل و گفت‌وگو در مقابل تقابل و عدم اعتماد بین طرفین است.

وی  با مهم بر شمردن مشارکت‌های اجتماعی در جهت اعتلای جامعه گفت: این روز می‌تواند مبدا و مقصد سازندگی در کشور باشد.

دریابیگی حمایت از محرومان، احترام به کارگر و کارفرما و حمایت از دولت را از شاخصه های مهم این روز برشمرد و ادامه داد: تفکر سازندگی، هم افزایی، وحدت و انسجام همیشه در بین کارگران و کارفرمایان وجود داشته و ادامه دارد.

وی به تلاش و پشتکار کارگران مازندرانی در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و از آنان به عنوان کارگران شریفی یاد کرد که کم‌ترین تجمع و مخالفت را در انزار عمومی داشته‌اند.

فعالیت ۸۲ شورای اسلامی کار در مازندران 

در ادامه حامد رضوانی، معاون روابط کار اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان به فعالیت ۸۲ شورای اسلامی کار و واحدهای بزرگ تولیدی بالای ۳۵ نفر  و۳۷۵ نفر نماینده کارگر درسطح‌ کارگاه‌ها درمازندران اشاره کرد و گفت: جامعه کارگری و کارفرمایی همدل در کنار هم قرار دارند.

وی با اشاره به حضور وزیر اقتصاد و دارایی در استان گفت امیدواریم اقدامات موثری در زمینه رفع موانع تولید، رفع مشکلات حوزه مالیاتی و توسعه اقتصادی صورت بگیرد.

رضوانی وحدت را ریشه و اساس جمهوری اسلامی نام برد و گفت: با همدلی وهم افزایی می‌توان جهت رشد و ارتقای نظام اسلامی گام‌های مناسب برداشت و درعرصه تشکل‌ها نیز اقدامات مناسبی انجام داد.

وی به حضور مستمر نمایندگان کارگران و کارفرمایان در مراجع حل اختلاف اشاره کرد و افزود: پرونده های سخت و زیان آور کمتر از یک‌هفته باید بررسی شود تا نگرانی و اضطراب کارگران کاهش پیدا کند.

رضوانی ادامه داد: به رغم افزایش حقوق، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری ۲۰ درصد کاهش یافت که این آمار نشان دهنده روند رو به رشد استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز