خبرگزاری کار ایران

دبیراجرایی خانه کارگر مازندران:

مشکلات جامعه کارگری زیبنده جمهوری اسلامی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۶۸۱

دبیراجرایی خانه کارگر مازندران گفت: امروز جامعه کارگری معضلات فراوان به ویژه در حوزه اقتصاد دارند، این مشکلات زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست .

به گزارش خبرگزاری ایلنا، نصرالله دریابیگی بعدازظهر امروز جمعه در سی و سومین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کارگر و تولید استان مازندران و نشست صمیمی استاندار با تشکل های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران،گفت: امروز جامعه کارگری معضلات فراوان به ویژه در حوزه اقتصاد دارند، این مشکلات زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست .

وی افزود: کارگران، وفادارترین قشر به نظام و انقلاب هستند و نقشی مهم و اساسی در تولید و اقتصاد مقاومتی ایفا می کنند اما به لحاظ معیشتی در مشکلات فراوانی به سر می برند.

دبیراجرایی خانه کارگر مازندران به افزایش حقوق در دولت حدید اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم در حوزه یک گام از دیگر دولت ها جلو است اما این میزان نیز نمی تواند سبد معیشتی جامعه کارگری را پر نمی کند.

دریابیگی، قراردادهای موقت را جدی تربن مشکل جامعه کارگری دانست و افزود: بستن قرارداد بدون تاریخ و سفید امضا از دیگر مشکلات جامعه کارگری است.

وی تاکید کرد که کارگران همواره حامی عزت و استقلال کشور بوده اند و در سخت ترین شرایط کار و زندگی می‌کنند اما هیچوقت دست از حمایت تولید و فرامین رهبر معظم انقلاب برنداشته اند.

دریابیگی از استاندار مازندران خواستار نشست صمیمی با جامعه کارگری و کارفرمایی برای طرح برخی مشکلات این حوزه و راه حل مناسب شد.

وی افزود: اگر امنیت شغلی، معیشت و دغدغه کارگران بخش‌های مختلف جامعه رفع شود می‌توان از ظرفیت ‌های جامعه کارگری برای رشد و توسعه و حل مشکلات هم بهره برد.

شیر افکن،رئیس شورای هماهنگی کارخانجات استان مازندران،در ادامه با تاکید بر اینکه باید ماده 7 قانون کار اصلاح و مشکلات معیشتی کارگران نیز حل شود، گفت: افزایش حقوق نسبت به سال گذشته بهتر شده اما متاسفانه به پای رشد تورم و تامین سبد هزینه خانوار نرسید و همچنان نارضایتی در بین کارگران وجود دارد.

وی امنیت شغلی را یکی از مطالبات جدی جامعه کارگری عنوان کرد و افزود: اگر کارگر امنیت شغلی نداشته باشد نمی تواند برای زندگی خود برنامه ریزی کند و البته این موضوع در کیفیت واحدهای تولیدی نیز تاثیر گذار است.

شیرافکن افزود: کما اینکه حفظ اشتغال نیز مهم ترین اصل در جامعه امروز است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز