خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی در دیدار اعضای هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

بیکاری تحصیل‌کردگان زیبنده نظام نیست

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۲۲۲

توجه ویژه به تولید و راه‌اندازی مجدد مراکز تولیدی که در دولت سابق تعطیل شده بودند، مشکل بیکاری را تا حدودی حل می‌کند / مردم حق دارند که زندگی مناسبی داشته باشند و رونق اقتصادی موجب تقویت امید به زندگی در جامعه می‌شود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: افزایش اشتغال و کاهش تورم، ابتدایی‌ترین نتیجه راه‌اندازی کارخانه هاست و خانواده‌ها را از مصرف‌کننده یارانه‌ها، تبدیل به تولیدکننده در کشور می‌کند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره، معاون و مدیران سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، افزایش اشتغال را ضرورت امروز جامعه دانست و گفت: زیبنده نظام ما نیست که جوانان، به خصوص تحصیلکردگان بیکار باشند.

ایشان افزود: توجه ویژه به تولید و راه‌اندازی مجدد مراکز تولیدی که در دولت سابق تعطیل شده بودند، مشکل بیکاری را تا حدودی حل می‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری اهداف تأسیس شهرک‌های صنعتی و توسعه آن در جمهوری اسلامی، گفت: گسترش شهرک‌ها در سراسر کشور براساس طرح آمایش سرزمینی بود که اگر با همان کیفیت و برنامه ادامه می‌یافت، شاهد مهاجرت به سوی کلان شهرها نبودیم.

وی توجه به رشد بهره‌وری در اقتصاد، تقویت عوامل تولید، توانمندسازی نیروی کار، تقویت رقابت‌پذیری اقتصاد، ایجاد بستر رقابت بین مناطق و استان‌ها و به کارگیری ظرفیت و قابلیت‌های متنوع در مناطق مختلف کشور را که در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی آمده، برای شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک مهم خواند و گفت: مردم حق دارند که زندگی مناسبی داشته باشند و رونق اقتصادی موجب تقویت امید به زندگی در جامعه می‌شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سهم تولید در یارانه‌ها را برای رونق اقتصادی کشور مهم و ضروری دانست و گفت: ظرفیت توسعه صنایع کوچک در ایران کم نیست و اگر محققانه به این مسئله بپردازیم، بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.

وی افزود: امیدوارم در دولت یازدهم به واحدهای تولید عنایت ویژه شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تعطیلی کارخانه‌ها را به دست شکسته‌ای تشبیه کرد که وبال گردن اقتصاد کشور است و افزود: افزایش اشتغال و کاهش تورم، ابتدایی‌ترین نتیجه راه‌اندازی کارخانه هاست و خانواده‌ها را از مصرف‌کننده یارانه‌ها، تبدیل به تولیدکننده در کشور می‌کند.

وی در پاسخ به تقاضای وزیر صنعت برای شرکت در همایش پنجاه سال تلاش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: هر کاری را که از من برای رونق اقتصادی و تشویق مردم برای مشارکت در طرح‌های اقتصادی برآید، وظیفه خود می‌دانم.

در آغاز این دیدار مهندس نعمت‌زاده وزیر صنعت و دکتر سیدابریشمی، مدیر عامل سازمان، گزارشی از سیر تاریخی و وضعیت موجود سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مهمترین فعالیت‌ها و اقدامات سازمان در دولت تدبیر و امید، اهمّ برنامه‌های سازمان و شرکت‌های استانی در سال ۹۳ و مهمترین چالش‌ها و موانع پیش روی سازمان ارائه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز