خبرگزاری کار ایران

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی مازندران:

۱۵ هزار مازندرانی تسهیلات نهضت ملی مسکن را دریافت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۳۸۰

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: ۱۵ هزار مازندرانی تسهیلات نهضت ملی مسکن را دریافت کردند.

به گزارش ایلنا، سید عباس رهگشای مجموع مبلغ تسهیلات پرداختی به این متقاضیان را در این مرحله حدود ۶۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: میزان تسهیلات پرداختی به هر نفر طبق شرایط از قبل تعیین شده ۳۵۰ میلیون تومان برای مرکز استان و ۳۰۰ میلیون تومان برای سایر شهرستان ها بوده است که براساس پیشرفت فیزیکی طرح در سه گام به متقاضیان پرداخت می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: تاکنون ۱۰ بانک عامل مستقر در مازندران پنج هزار میلیارد تومان از منابع مالی مورد نیاز برای ساخت ۳۵ هزار خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن را تامین کرده اند.

 رهگشای با اعلام این که کارمزد این تسهیلات ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت آن ۲۰ ساله است، افزود: ۱۵ هزار و ۲۳۸ هزار نفری که تسهیلات بانکی را دریافت کرده اند در حال ساخت خانه هایشان هستند و پرو ژه ها نیز در مرحله سفت‌کاری و آجرچینی قرار دارد.

وی در باره پراکنش جغرافیایی ساخت این خانه ها هم توضیح داد: سه‌هزار واحد از این خانه‌ها در بابل، سه‌هزار واحد در آمل، ۲ هزار واحد در قائمشهر، یکهزار واحد در ساری، سه‌هزار واحد به صورت خودمالک در تمامی شهرهای استان و سه هزار و ۲۳۸ واحد هم به عنوان طرح روستایی در مناطق روستای مازندران در دست ساخت است.

معاون مسکن و ساختمان با اعلام این که ساخت خانه در طرح نهضت ملی مسکن در دیگر شهرستان‌های مازندران با جمع‌بندی تعداد متقاضیان واجد شرایط در هفته‌های آینده در گام اجرایی قرار می گیرد، گفت: حدود ۲۰۰ انبوه ساز و پیمانکار در اجرای این طرح با راه و شهرسازی مازندران همکاری دارند.

وی با تاکید بر این که متقاضیان خانه دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن مازندران قبل از دریافت تسهیلات باید آورده ۴۰۰ میلیون ریالی خود را به حساب راه و شهرسازی استان واریز کنند، افزود: تاکنون حدود ۲۵ هزار نفر از افراد واجدشرایط اقدام به واریز این مبلغ کرده اند.

تصویب ۴۵ هزار میلیارد تومان اعتبار

 رهگشای گفت: برای ساخت ۱۵۲ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مازندران طی چهار سال حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی بانکی تصویب شده است که طبق برنامه‌ریزی‌ و زمان‌بندی وزارت راه و شهرسازی پرداخت می شود.

وی افزود: در استان مازندران در مجموع ۱۲۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن مازندران نام نویسی کردند که از میان این افراد ۲۰ هزار نفر به علت نداشتن شرایط قانونی حذف شدند. نداشتن شرط سابقه پنج سال سکونت در شهر منتخب و داشتن ملک خصوصی مهم ترین علت حذف شدن این افراد از گردونه طرح بوده است.

به گزارش ایلنا، سهمیه مازندران در طرح نهضت ملی مسکن ساخت سالانه ۳۸ هزار واحد مسکونی و در مجموع چهار سال دولت سیزدهم ۱۵۲ هزار خانه است.

طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن) نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افرادسرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است.

در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز