خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران تاکید کرد:

ضرورت شناسایی مطلوب ظرفیت های صندوق توسعه بخش کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۵۷

صندوق های حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی شهرستان ها، به منظور جلب مشارکت های محلی در جهت رشد و توسعه استان تاسیس شود.

استاندار مازندران گفت: صادرات محصولات مختلف کشاورزی و مرکبات باید توسعه یابد و نقش واقعی خود را در توسعه استان ایفا نماید.

به گزارش ایلنا از ساری، ربیع فلاح جلودار در نشست با رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی با بیان این که این صندوق، بازو و اهرم حمایتی بخش کشاورزی و جزو خانواده این بخش است، بیان داشت: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در رونق اقتصادی استان، صندوق می تواند به شکل موثری به ساماندهی حوزه های مختلف آن اهتمام نماید.

فلاح با اشاره به ضرورت شناسایی مطلوب ظرفیت های صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری کشاورزی، خاطر نشان کرد: ساز و کار بومی بهره گیری از فرصت های نهفته در این صندوق تدوین شود.

استاندار به ظرفیت بالای مهندسین کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: این یک امکان و توانمندی ویژه برای مازندران است که بایست مورد توجه صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری کشاورزی استان قرار گیرد.

وی با توجه به تولید ۲ هزار و ۲۰۰ تن مرکبات و وجود ۳ بندر در مازندران، یاد آور شد: صادرات محصولات مختلف کشاورزی و مرکبات باید توسعه یابد و نقش واقعی خود را در توسعه استان ایفا نماید.

نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به این که خانوارهای فراوانی در مازندران مشغول تولید مرکبات هستند، تصریح کرد: صندوق توسعه کشاورزی، طرح و اقدام حمایتی خود را در تعامل با صندوق های استان های دیگر در جهت فروش محصول مرکبات باغداران مازندران ارایه نماید.

استاندار، تاکید کرد: صندوق های حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی شهرستان ها، به منظور جلب مشارکت های محلی در جهت رشد و توسعه استان تاسیس شود.

در این جلسه که معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر عامل و اعضای صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان نیز حضور داشتند، مقررشد در خصوص ذخیره سازی مرکبات در استان مازندران که عاملیت آن با اتحادیه باغداران می باشد، صندوق حمایت نسبت به در اختیار گذاشتن منابع مالی در حد توان اقدام نماید و در صورت نیاز از محل ظرفیت تفاهمنامه با بانک های طرف قرارداد صندوق، نسبت به تضمین تسهیلات اتحادیه موصوف اقدام نماید.

مقرر شده است تا در راستای تحقق تفاهمنامه سه جانبه برای تقویت مالی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران، استانداری نسبت به تخصیص اعتبار لازم به صندوق در فرصت بوجود آمده اقدام نماید.

هم چنین مقرر گشت تا مطالعات لازم جهت تشکیل صندوق های شهرستانی انجام پذیرد تا از سرمایه های خرد بخش کشاورزی استفاده بهینه شود.

نیز مقرر شد تا کارگروه توسعه و تقویت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با مسوولیت معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران به منظور بررسی و ارایه راهکارهای اجرایی تقویت صندوق موصوف تشکیل شود.

در آغاز این نشست مهندس رضوی، مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، گفت: مازندران با توجه به استعداد ویژه در بخش کشاورزی و برخورداری از مدیرانی نام آشنا و دانا در این بخش در استانداری، فرصتی ممتاز برای بهره گیری از این صندوق در اختیار دارد.

وی با قدردانی از فعالیت مطلوب صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان، تصریح کرد: خوشبختانه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران در ۲ سال اخیر از صندوق های فعال و اثر بخش کشور بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز