خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران؛

کارگاه آموزشی نحوه تنظیم لوایح دیوان و قوانین و مقررات کار برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۸۱۶

کارگاه آموزشی نحوه تنظیم لوایح دیوان و قوانین و مقررات کار با هدف ایجاد وحدت رویه در سطح استان به میزبانی شهرستان آمل و با حضور مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، با هدف ایجاد وحدت رویه در سطح استان، کارگاه آموزشی نحوه تنظیم لوایح دیوان و قوانین و مقررات کار با حضور باقری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران، مرادیان مستشار تجدید نظر و دادرس شعبه ۶۴ دیوان عدالت اداری، رضوانی سرپرست مدیریت روابط کار، گلیان رئیس اداره روابط کار اداره کل، حسینی رئیس اداره شهرستان آمل و جمعی از کارشناسان روابط کار حوزه ستادی و شهرستان ها به میزبانی شهرستان آمل برگزار شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران در این مراسم با اشاره به اینکه حجم کار در برخی از شهرستان‌ها بسیار بالاست و نیاز به رسیدگی بیشتری دارند، بیان کرد: آراء دیوان عدالت اداری سریعا اجرا یا پیگیری شود.

علی باقری با اعلام اینکه حوزه روابط کار و بازرسی کار بسیار مهم و تاثیر گذارند و همکاران زحمت زیادی می کشند، تصریح کرد: ضریب خطا در صدور آراء در هیئت ها بسیار پایین است که نشان از دقت کار دارد و تمام تلاش ما بر این است تا کارکنان با آرامش خدمت رسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه سازش در دعاوی به‌همراه ایجاد رضایتمندی مدنظر باشد، ادامه داد: زمان رسیدگی در هیئت ها باید کاهش یابد و در انشاء آراء قوانین و مقررات و دستورالعمل ها مد نظر قرار گیرد و دقت لازم با توجه به اینکه پای مردم در میان است صورت گیرد.

باقری وضعیت استان مازندران را در حوزه روابط کار مطلوب دانست و گفت: درصد نقض آراء هیئت های حل اختلاف این اداره کل توسط دیوان بسیار پایین است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: روابط کار به طور کلی بصورت کارآیی ، بهره وری ، و رضایت شغلی تجلی می یابد که در واقع ثبات و ادامه حیات یک مجموعه را تأمین می کند.

این مسئول با اعلام اینکه اگر روابط کار درست در مجموعه ای برقرار باشد، موجب ثبات و امنیت اجتماعی و سیاسی می شود، افزود: از همکاران حوزه مدیریت روابط کار می خواهیم بیش از پیش به فکر پیشگیری از بروز مشکلات در زمینه روابط بین کارگر و کارفرما باشند تا بتوانند شرایط را بهبود ببخشند.

وی بیان کرد: کارشناسان روابط کار باید مطالعات گسترده ای داشته باشند تا بتوانند تصمیم بهتری در هیئت ها بگیرند اگرچه اکنون هم وضعیت مطلوبی در این حوزه داریم.

باقری برگزاری کارگاه های آموزشی را سبب ایجاد وحدت رویه در سطح استان دانست و گفت: از سوی مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی نباید آسیبی به واحدهای کارگری برسد و فقط و فقط کمک به پیشرفت و توسعه تولید و اشتغال آفرینی مد نظرمان است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه صیانت از نیروی کار باید در اولویت باشد، از حضور قضات دیوان در این جلسه تشکر و قدردانی کرد.

ایجاد تعامل بین اداره کل کار با دیوان عدالت اداری در صدور آرا

مرادیان مستشار تجدید نظر و دادرس شعبه ۶۴ دیوان عدالت اداری نی در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر در خصوص برگزاری کارگاه اموزشی گفت: برگزاری چنین کارگاهی به منظور ارتقاع سطح علمی کارشناسان روابط کار و نیز ایجاد تعامل فی ما بین اداره کل کار با دیوان عدالت اداری در راستای صدور ارای وحدت رویه بسیار مفید و موثر است.

وی اظهار کرد: با توجه به فرجام خواهی اصحاب دعوی از ارای قطعی مراجع حل اختلاف کار به استناد ماده ۳۰ قانون دیوان ادارات مکلفند ظرف مهلت مقرر و مندرج در ماده مرقوم به مدت ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ دادخواست نسبت به انجام تبادل لوایح  با شعب دیوان اقدام کنند.

مرادیان تصریح کرد: در صورت نقض ارا توسط شعب دیوان به صورت ماهیتی ادارات موظفند رای صادره را به طرف مقابل ابلاغ و به اجرای احکام دادگستری اعلام و نتیجه اجرای رای را جهت انعکاس به شعب اجرای احکام دیوان ارسال کنند.

وی افزود: مدارک و مستنداتی که منجربه صدور آراء می شود به همراه لوایح به دیوان ارسال شود.

صدور آرا مستند در هیات و شعبات بدوی

رضوانی مدیر روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز ضمن خیر مقدم به قاضی دیوان عدالت اداری و همکاران حوزه اداره روابط کار از زحمات حسینی رییس اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی شهرستان آمل در برگزاری کارگاه آموزشی تقدیر و تشکر کرد.

وی بیان کرد: با توجه به تعداد شکایات مطروحه در مراجع حل اختلاف در این حوزه شاهد کمبود نیرو هستیم لذا با همه کم وکاستی ها کارشناسان تلاش فراوانی در راستای احقاق حقوق قشر زحمتکش کارگر  و همچنین رضایت کارفرمایان از خود نشان می‌دهند.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران ادامه داد: رعایت شرایط و قیود مندرج در دستورالعمل اداری نحوه رسیدگی به دعاوی در هیات تشخیص و هیات حل اختلاف در صدور آرا برابر قوانین و مقررات کار و آیین دادرسی کار الزامی است و از آنجایی که یکی از شاخص های مهم و مورد توجه در ارزیابی عملکرد و نیز وزارت متبوع میانگین مدت زمان رسیدگی در هیات تشخیص است لذا مراجع باید تسریع در صدور رای در همان روز رسیدگی و یا نهایتا یک هفته بعد را داشته باشند.

رضوانی افزود: در سال گذشته از کل پرونده ها تنها به 18درصد آراء اعتراض و مورد تجدید نظر خواهی قرار گرفته که نشانگر صدور آرا مستند و مستدل در هیات و شعبات بدوی است.

وی بر رعایت حد نصاب در برگزاری جلسات موضوع ماده 55آیین دادرسی تاکید کرد.

وجود ۳۰ شعبه تشخیص و ۲۴ شعبه حل اختلاف در مازندران

گلیان رییس اداره روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز اظهار کرد: با هدف صیانت از نیروی کار و حفظ اشتغال موجود در کارگاه ها تلاش و زحمات زیادی توسط کارشناسان اعم از هییت تشخیص و حل اختلاف انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران دارای ۳۰ شعبه تشخیص و ۲۴ شعبه حل اختلاف است، افزود: با توجه به حجم بالای پرونده های مطروحه در مراجع حل اختلاف و اجرایی شدن سامانه جامع روابط کار از لحاظ تعداد نیروی انسانی شاغل در اداره روابط کار متناسب نبوده و با کمبود نیرو رو به رو هستیم.

گلیان ادامه داد: کارشناسان روابط کار علاوه بر رسیدگی به پرونده ها در مراجع حل اختلاف کار وظایفی از قبیل ترویج و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ایین نامه انضباط کار پاداش افزایش تولید و همچنین مشاوره قبل از طرح دعوی را بر عهده دارد.

گلیان تصریح کرد: در سال گذشته از پرونده های بررسی شده در هیأت های تشخیص و حل اختلاف تنها ۳ درصد آراء در دیوان عدالت اداری نقض شده است که این نشان دهنده ی تلاش همکاران در صدور آرای مستند و مستدل و مطابق قوانین و مقررات کار و آیین دادرسی کار است.

رییس اداره روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران اظهار کرد: شاخص های اعلامی توسط وزارت متبوع با تلاش کارشناسان توانمند و فرهیخته روابط کار تحقق یافت.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و بازرس سلامت اداری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان  نیز بر ضرورت آگاهی و آشنایی کارشناسان به قوانین و مقررات و  استفاده  از آن در تصمیم گیری ها و رعایت عدالت تاکید کرد.

مسلم غلامی عملکرد کارشناسان هیئت تشخیص در سطح استان را در حوزه سلامت اداری مطلوب توصیف کرد و در بازرسی های ادواری تیم خودارزیابی استناد به قوانین و آیین های موجود در صدور آراء از شاخص های مهم و کلیدی قلمداد می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز