خبرگزاری کار ایران

نسبت به یک‌سال گذشته اتفاق افتاد؛

مرگ 101 نفر ناشی از حوادث کار در مازندران/ افزایش 69 درصدی بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۰۵۵

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از مرگ 127 نفر در یک سال گذشته بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان و افزایش 69 درصدی این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا،  علی عباسی در نشست با خبرنگاران از مرگ 127 نفر در یک سال گذشته بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان و افزایش 69 درصدی این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

وی ضمن بیان این خبر، اعلام کرد که از کل فوتی ‌های مسمومیت با قرص برنج در استان 68 درصد بین 20 تا 40 سال و 62 درصد متاهل بودند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اعلام اینکه در سه ماهه امسال 132 نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند، گفت: از این تعداد، 22 درصد زن و مابقی مرد بوده‌اند، گفت: 29 درصد از فوتی ها گذشته عابر پیاده و 29 درصد موتور سوار بودند .

وی شمار مصدومان در یک سال گذشته را سه هزار و 328 نفر اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به سال گذشته 11 درصد رشد داشته است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از مرگ 101 نفر بر اثر حوادث کار در یک سال گذشته خبر داد و افزود: که 50 درصد ناشی از سقوط از بلندی بوده است.

وی شمار مصدومان حوادث کار در این مدت را 907 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 84 درصد ایرانی و 16 درصد خارجی بودند.

عباسی ادامه داد: همچنین 17 مورد پرونده قصور پزشکی داشتیم که 60 درصد این شکایات تأیید شد.

وی نزاع و تصادفات را بیشترین مراجعات به پزشکی قانونی عنوان کرد و گفت: اداره کل پزشکی قانونی استان 16 مرکز برای ارائه خدمات و 9 مرکز کالبدشکافی دارد.

عباسی افزود: 91  مورد سقط جنین غیر مجاز در یک سال گذشته صورت گرفته که نیاز به نظارت بیشتر در دستگاه های مربوطه دارد.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران، راه اندازی مراکز خدماتی در تمامی شهرستان ها بمنظور تسهیل ارائه خدمات را از برنامه های بلند مدت این سازمان برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز