خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران:

تاخیر پروژه های‌ مسکن مهر موجب افزایش قیمت نهایی مسکن شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۳۸

تاخیر در اجرای این پروژه‌ها به دلیل افزایش مکرر قیمت مصالح ساختمانی موجب افزایش فراوان قیمت نهایی مسکن شده و هزینه بسیار زیادی را به متقاضیان و پیمانکاران تحمیل خواهد کرد..

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خواستار تلاش بیشتر برای اتمام هر چه سریعتر طرح های مسکن مهر بهشهر شد.

‌به گزارش ایلنا از بهشهر، سیدعلی اسد ‌روز پنجشنبه در جلسه شورای مسکن بهشهر که در فرمانداری این شهر برگزار شد اظهار کرد: تاخیر در اجرای این پروژه‌ها به دلیل افزایش مکرر قیمت مصالح ساختمانی موجب افزایش فراوان قیمت نهایی مسکن شده و هزینه بسیار زیادی را به متقاضیان و پیمانکاران تحمیل خواهد کرد.

وی بیان کرد: یکی از عوامل کندی در اجرای طرح‌های مسکن مهر، مطالبات فراوان پیمانکاران است که باید برای حل آن چاره‌ای اندیشیده شود.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر حل هر چه سریعتر مشکل پیمانکاران طرح احداثمسکن مهر تاکید کرد.

‌احمدعلی مقیمی " اظهارکرد: از برگزاری جلساتی که نتیجه ای برای مردم متقاضی این منازل ندارد خسته شده ایم و نمی دانیم بلا چه روشی می شود این مشکلات را برطرف کرد.

وی بیان داشت: چیزی به جز اجرای مصوبات شورای عالی مسکن نمی خواهیم اما همین خواسته قانونی نیز تاکنون عملی نشده و مشکلات یکی پس از دیگری بر مجموعه های مسکن مهر شهرستان تحمیل می شود.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی قیمت نازل ۳۰۰ هزار تومان مصوب شده برای ساخت منازل مسکن مهر را از دلایل کندی در روند احداثآن دانست و گفت: ساخت مسکن با این قیمت در شرایط فعلی امکان پذیر نیست.

فرماندار بهشهر نیز در این جلسه بر ضرورت واگذاری هر چه سریعتر منازل آماده تحویل به متقاضیان تاکید کرد و گفت: معصل کردن مردم به هر دلیل و بهانه، امکان بروز تنش های اجتماعی در شهر را بیشتر می کند.

‌محمدتقی نورزاد‌اظهار کرد: برخی از این واحدها حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اما به دلبل کمبود نقدینگی، مدت ها است ۵ درصد باقیمانده آن تکمیل نشده است.

وی بیان کرد: اگر فقط به برگزاری جلسات برای تکمیل این طرح ها اکتفا کنیم شاید تا سالیان زیاد این طرح ها به بهره برداری نرسد.

یکی از پیمانکاران طرح احداثمسکن مهر بهشهر نیز از تصمیمات بدون پشتوانه دولت قبلی انتقاد کرد و گفت: بدون تردید، دولت یکی از عوامل اصلی ایجاد تورم در کشور بود.

" ‌جعفر جعفری " ‌اظهار کرد: همه سازندگان مسکن مهر در نقاط مختلف کشور با اجرای این طرح متضرر شدند اما هیچ مسوولی پاسخگوی زیان های وارد شده به این افراد نیست.

یکی دیگر از سازندگان مسکن مهر بهشهر گفت: به دلیل نقص قوانین و بی توجهی به اجرای قانون، متقاضیانی که موظف به تامین آورده های مالی در زمان های مشخص بودند از این کار خودداری کردند.

" ‌حبیب الله جعفری " ‌اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن مازندران، هر کدام از متقاضیانی که نتوانستند به تعهدات مالی خود در موعد مقرر عمل کنند، از فهرست حذف و افراد متقاضی دیگر جایگزین آن‌ها شوند اما متاسفانه این قانون به مرحله اجرا نرسید.

وی گفت: اگر این قانون اجرا می شد، مشکل پرداخت ودیعه های متقاضیان حل شده و با پرداخت به موقع آن، طرح های مسکن مهر در موعد تعیین شده تحویل متقاضیان می شد.

جعفری ادامه داد: مردم با پرداخت ۳۵ میلیون تومان صاحب مسکن می شودند اما همین منازل هم اکنون و در شرایطی که اندکی با تحویل فاصله دارد، دارای قیمت ۷۵ میلیون تومانی است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز