خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی:

بدهی‌های سال ۹۲ تأمین‌اجتماعی به مراکز طرف قرارداد تسویه شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۶۸۸

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: تمامی بدهی‌های این سازمان به مراکز طرف قرارداد و دانشگاهی تا پایان سال ۹۲ تسویه شده و هیچگونه بدهی به این مراکز وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: تمامی بدهی‌های این سازمان به مراکز طرف قرارداد و دانشگاهی تا پایان سال ۹۲ تسویه شده و هیچگونه بدهی به این مراکز وجود ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، «سیدتقی نوربخش» به اتفاق هیأت همراه در نشستی که با حضور فرماندار، نماینده مردم شهر قدس در مجلس شورای‌اسلامی، اعضای شورای شهر و دیگر مقامات این شهرستان در محل فرمانداری شهر قدس برگزار شد، ضمن بیان این خبر افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است که بدون وابستگی به بودجه عمومی کشور، به جمعیتی حدود ۳۹ میلیون نفر بیمه‌شده، خدمات درمانی و بیمه‌ای ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه بودجه سازمان تأمین‌اجتماعی در سال ۹۲،۳۳ هزار میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: این میزان معادل یک‌چهارم بودجه عمومی کل کشور است از این‌رو سازمان تأمین‌اجتماعی یک سازمان هزینه و درآمدی است.
دکتر نوربخش گفت: بودجه مصوب سازمان تأمین‌اجتماعی در سال‌جاری نیز ۴۶ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با بودجه ۱۹۲ هزار میلیاردی کل کشور نیز یک‌چهارم آن را دربر می‌گیرد.

وی با اشاره به بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین‌اجتماعی افزود: با وجود این مشکلات، سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش بیمه‌ای و درمانی خدمات قابل توجهی به بیمه‌شدگان ارائه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش حقوق مستمری‌های این سازمان در سال‌جاری ۲۵ درصد بود و از فروردین‌ماه پرداخت شد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار داشت: این سازمان در بخش درمان، طبق قانون از طریق خرید خدمت یا مراکز ملکی به بیمه‌شدگان خود انواع متنوع خدمات درمانی را ارائه می‌کند.

وی افزود: بالا بردن اعتبار دفترچه‌های درمانی در کل کشور باتوجه به گردش نقدینگی کمک قابل‌توجهی به نظام سلامت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی درنظر دارد طرحی ایجاد کند تا مستمری‌بگیران درصورت مراجعه به مراکز دانشگاهی بدون پرداخت ۱۰ درصد فرانشیز، به صورت رایگان درمان شوند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: به زودی با امضاء تفاهم‌نامه‌ای با وزارت مسکن و شهرسازی، طرح مسکن امید اجرا خواهد شد و مستمری‌بگیران و حداقل‌بگیران از آن بهره‌مند می‌شوند.

نماینده مردم ملارد، شهر قدس و شهریار در مجلس شورای‌اسلامی نیز در این نشست ارتقای خدمات درمانی به بیمه‌شدگان این شهرستان را که از اقشار ضعیف جامعه هستند، خواستار شد و گفت: بیمارستان ۱۲ بهمن شهرستان قدس هر روز با مراجعه‌کنندگان فراوانی روبه‌رو است.

گروسی افزود: بیمارستان ۱۲ بهمن تنها مرکز درمانی شهرستان قدس است که به بیماران منطقه خدمات ارائه می‌کند و افزایش کمی و کیفی خدمات درمانی ضروری است.

همچنین فرماندار شهر قدس نیز در این نشست با اشاره به جمعیت ۴۰۰هزار نفری این شهر، گفت: این شهر مابین دو کلانشهر بزرگ تهران و کرج قرار دارد و تعداد مراجعان به بیمارستان تأمین‌اجتماعی ۱۲ بهمن شهرقدس به عنوان تنها مرکز درمانی این شهر فوق‌العاده زیاد است.

نورمحمد فردی افزود: بیش از ۲هزار نفر روزانه از خدمات درمانی بیمارستان ۱۲ بهمن استفاده می‌کنند.
وی اظهار داشت: در شهر قدس ۵۵ هزار بیمه‌شده اصلی و ۱۶۵ هزار بیمه‌شده تبعی از خدمات درمانی و بیمه‌ای تأمین‌اجتماعی بهره می‌گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز