خبرگزاری کار ایران

هم زمان با سراسر کشور؛

پانزدهمین مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۳۳

ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‎سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، از اهداف اجرایی پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس هم زمان با سراسر کشور ۱۰ آذر در مدارس مازندران نیز برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از ساری، هادی خنجری هدف از اجرای این مانور را افزایش سطح آگاهی دانش‎آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‎های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‎آموزان با حوادثطبیعی و چگونگی مقابله با آن جهت ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش‎آموزان نسبت به پدیده‎های طبیعی دانست.

وی افزود: ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‎سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، از جمله دیگر اهداف اجرایی پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی است.

خنجری تصریح کرد: این مانور سراسری همه ساله به همت پژوهشگاه بین‎المللی زلزله‎شناسی و مهندسی زلزله و با همکاری وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پروش، کشور، سازمان صدا و سیما و جمعیت هلال‎احمر برگزار می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران اذعان داشت: مانور سراسری زلزله و ایمنی که همه ساله در روز ۸ آذر برگزار می شود، امسال به دلیل تقارن ۸ آذر با روز جمعه و تعطیلی مدارس، در روز دهم آذر برگزار خواهد شد.

هادی خنجری با اشاره به اینکه این مانور در تمامی مدارس استان اجرا خواهد شد، اظهار داشت: این مانور در دبیرستان دخترانه حضرت زینب(س) ساری و ۲۱ مدرسه در مراکز سایر شهرستان ها به صورت نمادین با حضور مسوولین برگزار می شود.

وی در پایان گفت: آژیر مانور زلزله بین ساعت ۱۰ تا ۱۰:۳۰ روز دهم آذر از رادیو سراسری پخش خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز