خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری خبرداد:

بیمه فراگیر ۱/۵ میلیون کارگرساختمانی/ اختصاص ۲۵۰ هزار واحد مسکونی از مسکن ملی برای کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۱۴۰

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:ظرف یک تا دو سال آینده بیش از ۱/۵ میلیون کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته و عملاً هیچ کارگری در عرصه کارهای ساختمانی از پوشش بیمه ای محروم نخواهد بود.

به گزارش "ایلنا"، از ساری  "علی بابایی کارنامی" از بیمه فراگیر کارگران ساختمانی به عنوان یکی از دغدغه های مهم خود نام برد و با اشاره به اصلاح ماده ۵ قانون کارهای ساختمانی گفت: این موضوع از طریق کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی و مصوب شد و در صحن علنی نیز تصمیمات لازم اتخاذ گردید و در آستانه نهایی شدن است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با اجرای این مصوبه مهم، ظرف یک تا دوسال آینده بیش از ۱/۵ میلیون کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته و عملاً هیچ کارگری در عرصه کارهای ساختمانی از پوشش بیمه ای محروم نخواهد بود.

بابایی کارنامی از مقوله امنیت شغلی به عنوان یک دغدغه ملی یاد کرد و گفت: تامین امنیت شغلی کارگران یکی از وظایف مهم کارگزاران نظام و نظارت بر چگونگی اجرای قوانین مربوطه رسالت خطیر نمایندگان مجلس است ودرهمین رابطه به منظور ارتقاء امنیت شغلی کارگران و کارکنان نهادهای عمومی غیردولتی از جمله کارگران زحمتکش شهرداری ها که شمارشان بالغ بر ۵ میلیون نفر در سراسر کشور است، طرح ساماندهی قراردادهای مربوطه  در قالب ۸ ماده در دستور کار کمیسیون اجتماعی و مجلس قرار گرفته و قطعاً این موضوع مهم حل و فصل می شود.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  در خصوص اجرای طرح همسان سازی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی هم گفت: در بودجه ۱۴۰۰ در قالب پرداخت بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی؛ ۹۰ هزار میلیارد تومان محقق گشت و ۵۰ درصد از تعهدات قانونی دولت به بازنشستگان عملیاتی شد.

بابایی کارنامی اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۱ نیز همین میزان اعتبارات و البته درقالب رد دیون دولت به تامین اجتماعی از طریق مجلس مصوب گردید تا طرح همسان سازی امسال نیزشامل کارگران بازنشسته تامین اجتماعی و صندوق  فولاد گردد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس از افزایش ۵۷ درصدی حداقل مزد کارگران در سال ۱۴۰۱ به عنوان گامی بزرگ وارزشمند برای ارتقاء زندگی جامعه کارگری سخن گفت و اظهارداشت؛ وفق مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی،مستمری بازنشستگان شریف تامین اجتماعی تصویب و به زودی اجرایی می شود.

بابایی کارنامی نظارت کامل فراکسیون کارگری و کمیسیون اجتماعی مجلس بر روند اجرای قوانین در محیط های کارگری به منظور تامین امنیت شغلی کارگران را یادآور شد و گفت: در بازدیدهایی که از بسیاری از کارخانه ها در سراسر کشور از جمله کارخانه های مستقر در خراسان های رضوی و جنوبی و مازندران از جمله صنایع چوب و کاغذ، نکاچوب و فریم داشته ایم تلاش نمودیم و قطعا با قدرت تداوم خواهد یافت؛ تلاش نمودیم  با وضعیت شرکت های تولیدی آشنا شده و هر جایی که احساس کردیم  به کمک مدیران وکارگران شتافتیم.

وی از طرح بزرگ مسکن ملی که قرار است دولت سالی یک میلیون واحد را ساخته و تحویل واجدین شرایط دهد به عنوان یک اقدام بسیار مهم یاد کرده و گفت: امروز یکی از مطالبات جدی کارگران موضوع مسکن است که در قالب تفاهم نامه مشترک کنفدراسیون کارگری ، دولت و وزارت تعاون و کار تلاش کردیم کارگران عزیز نیز سهمی ازاین طرح داشته باشند لذا ۲۵۰ هزار مسکن ملی به جامعه کارگری اختصاص یافته تا از این طریق عدالت اجتماعی و اقتصادی در جامعه برقرار شود.

وی اعطای وام های مناسب و کم بهره از سوی بانک عامل یعنی رفاه کارگران برای مسکن کارگران را نتیجه رایزنی های مستمر مجلس و دیگر نهادهای مسئول عنوان کرد و گفت: به طورجدی پیگیر مطالبات به حق و برجای مانده جامعه محترم کارگری هستم وبه عنوان یک نماینده شهرستانی؛ مسائل را در سطح ملی رصد و پیگیری می نمایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز