خبرگزاری کار ایران

عضومجلس خبرگان رهبری:

سهم تامین اجتماعی در لایحه بودجه به خوبی دیده شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۰۷۳

عضومجلس خبرگان رهبری گفت: اگر دولت هرساله در لایحه بودجه برای تامین اجتماعی مبلغی را اختصاص دهد بسیاری از مشکلات رفع می شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آیت الله علی معلمی امروز دوشنبه در دیدار با تشکل های کارگری مازندران با بیان اینکه کارگران و تلاشکران عرصه کار و مجاهدان فی سبیل الله هستند، گفت:  مسئولان برای جایگاه کار و کارگر ارزش قائل شوند.

وی افزود: دولت در امور کارگران به درستی  دخالت کند البته تا کنون شفاف سازی نبود اگر دولت هرساله در لایحه بودجه برای تامین اجتماعی مبلغی را اختصاص دهد بسیاری از مشکلات رفع می شود.

عضومجلس خبرگان رهبری گفت: تضعییع حقوق کارگر زمانی آغاز شد که ورود کالای غیرقانونی به صورت قاچاق افزایش یافت البته هم اکنون دولت جهت گیری و ریل گذاری خوبی دارد که نیاز به زمان دارد.

آیت الله معلمی تاکید کرد که در حفظ حقوق کارگران، ملاحظات بی مورد کنار گذاشته و به حق کارگران و کارفرمایان رسیدگی شودتا بهانه ای به دست شیطنت طلبان  و دشمنان نیفتد‌.

علی باقری،مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز  در دیدار با آیت الله معلمی عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن  گرامیداشت هفته کارو کارگر گفت:مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به کار  و کارگر تولید داخل و صیانت از آن را دارند و تکلیف ما را در شعار هر ساله مشخص کردند تا به نحوشایسته با برنامه ریزی درست در تحقق آن تلاش کنیم.

وی به افزایش 57 درصدی حقوق کارگران در دولت جدید اشاره کرد و افزود: اگر چه با حداقل ها فاصله داریم اما این روند نشان از توجه دولت به قشر کارگر دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه جامعه کارگری با چالش ‌هایی چون نبود امنیت شغلی، تامین معیشت روبرو هستند که هر کدام از این مسائل، به‌گونه‌ ای زندگی روزمره این قشر زحمت‌کش را تحت‌ تاثیر قرار می ‌دهند،گفت: این امر زیبنده جامعه اسلامی نیست.

وی افزود: تلاش داریم به عنوان متولی امر با کمک تشکل ها از 103 هزار کارگاه کوچک و بزرگ حمایت کنیم.

باقری تامین نیروی انسانی ماهر برای کارگاهها را از رویکردهای این اداره کل برشمرد و ادامه داد: البته انجام این کار در گام نخست مستلزم حل مسائل کارفرماها و بعد فعال شدن کارگاه ها است.

او افزود: اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی با فعالیت  گسترده و مردمی دارای 305 کارمند، 18 اداره و همچنین 7 هزار و 600 تعاونی فعال در استان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز