خبرگزاری کار ایران

مسئول ستاد راهیان نور سپاه مازندران:

هفت‌تپه هویت رزمندگان شمال کشور و لشکر ۲۵ کربلا است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۰۶۹

سرهنگ مجیدی گفت: هفت‌تپه هویت رزمندگان شمال کشور و لشکر ۲۵ کربلا است؛استان‌های دیگری هم در سال‌های دفاع مقدس در این مکان حضور داشتند و شهدای ارزشمندی در این مکان به خاطر بمباران هوایی، تقدیم انقلاب شدند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سرهنگ عسگر مجیدی در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه ضمن تبریک ولادت باسعادت منجی عالم بشریت حضرت امام زمان (عج) و بابیان اینکه هفت‌تپه یکی از مقرهای لشکر ۲۵ کربلا در دوران مقدس بود، گفت: لشکر ۲۵ کربلا لشکر بسیار بزرگ و خاصی بود که در روزهای جنگ به‌عنوان لشکر ویژه عملیاتی لقب گرفت زیرا هم در عملیات به‌عنوان یگان موفق عمل می‌کرد و هم ازنظر تعداد دارای ۶۰ گردان بود.

وی بابیان اینکه در این منطقه آموزش‌های نظامی، یگان پیاده، یگان‌های زرهی و ادوات و آموزش غواصی در کنار رود دز را رزمندگان فرامی‌گرفتند تا در عملیات والفجر ۸ که سرنوشت جنگ را تعیین کرد، شرکت کنند، افزود: لشکر ۲۵ کربلا یک لشکر تعیین‌کننده در عملیات والفجر ۸ بود و به‌عنوان یگان محوری عمل می‌کرد و الحمدالله در این عملیات فتح فاو انجام و در عملیات دیگری که در ام الرصاص و شلمچه بود، لشکر وارد عمل شد.

مسئول ستاد راهیان نور مازندران گفت: هفت‌تپه هویت رزمندگان شمال کشور و لشکر ۲۵ کربلا است؛استان‌های دیگری هم در سال‌های دفاع مقدس در این مکان حضور داشتند و شهدای ارزشمندی در این مکان به خاطر بمباران هوایی، تقدیم انقلاب شدند و نسل مطالبه گر ما امروزه خواستار این است که چرا رزمندگان از شمال کشور به جنوب آمدند و دفاع کردند و چگونه به شهادت رسیدند.

سرهنگ مجیدی یادآور شد: با استفاده از نظرات شهدایی مثل شهید بلباسی، شهید کابلی، شهید حبیب‌الله پور، شهید بریری و شهید رجایی فر که احیاگر واقعی هفت‌تپه بودند و برای دفاع از حریم آل الله در خان طومان سوریه به شهادت رسیدند، فهمیدیم که باید ادامه راه دهیم، ازاین‌رو جمعی از پیشکسوتان به‌صورت خودجوش بافرمان فرماندهی سپاه کربلا وارد عمل برای احیای هفت‌تپه شدیم.

وی بابیان اینکه هفت‌تپه به‌واسطه بمباران مستقیم هواپیمایی دشمن ۱۵۷ شهید تقدیم انقلاب کرد که ۷۲ شهید از مازندران بوده است، افزود: ۱۵ هکتار توسط سپاه کربلا از منابع طبیعی خوزستان درخواست شد که ۱۰ هکتار در اختیار ما قرار گرفت و پنج هکتار هم به‌عنوان چشم‌انداز است و با توجه به بکر بودن فضا قرار است در سه فاز با ظرفیت سه هزار و ۲۰۰ زائر برای استقرار زائرین راهیان نور، احیا شود.

سرهنگ مجیدی برآورد اولیه اعتباری برای احیای هفت‌تپه را ۱۲۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: استان گلستان برای ساماندهی گروه‌های جهادی در حال آماده‌سازی هشت سوله است و مازندران نیز هشت سوله برای خادمان شهدا آماده‌سازی کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز