خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا مازندران هشدار داد:

پیامک‌های جعلی قضایی ترفند جدید کلاهبرداران اینترنتی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۴۲۲

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: مراقب پیامک‌های جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی از کلاهبرداران باشید.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سرهنگ سامع خورشاد با اشاره به ارسال پیامک‌های جعلی کلاهبرداران سایبری با عنوان سامانه ثنا برای تلفن همراه برخی از شهروندان و ترغیب به مشاهده لینک ابلاغیه یا شکوائیه گفت: شهروندان پاسخگوی لینک‌های آلوده و جعلی نباشند.

وی بابیان اینکه هنگام ورود شهروندان به لینک جعلی به آن‌ها پیشنهاد می‌شود برنامه‌ای را که درواقع یک بدافزار است روی گوشی خود نصب کنند افزود: پس از نصب بدافزار توسط شهروندان، کنترل پیامک تلفن همراه افراد در اختیار فرد کلاه‌بردار قرار می‌گیرد و متأسفانه سرقت اطلاعات حساب بانکی و برداشت وجه از حساب آن‌ها رخ می‌دهد.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: سر شماره پیامکی هر سازمان و نهادی مرکز با شماره سیم‌کارت شخصی و یا به‌صورت عددی نیست بلکه به نام همان سازمان و نهاد به‌صورت زبان لاتین است.

وی بابیان اینکه نشانی اینترنتی تمام رده‌های حاکمیتی کشور بدون استثنا از دامنه IR استفاده می‌شود درحالی‌که لینک‌های آلوده و مخرب این‌گونه نیستند گفت: پیامک‌های ارسالی از سازمان‌ها بدون هرگونه لینک هستند و همچنین برای مشاهده ابلاغیه قضایی نیازی به واریز وجه از سوی شهروندان نیست.

به گفته سرهنگ خورشاد شهروندان در صورت مشاهده این‌گونه پیامک‌ها بدون نگرانی پیام را حذف کنند و برای اطمینان از موضوع به سایت اصلی و تخصصی آن سازمان مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: سایت ثنا تنها سامانه رسمی قوه قضاییه برای ارسال ابلاغیه‌های الکترونیکی است و پیامک‌های اصلی این سامانه بدون لینک بوده و به‌هیچ‌عنوان با شماره سیم‌کارت شخصی و یا در شبکه‌های اجتماعی برای افراد ارسال نمی‌شود.

رئیس پلیس فتا مازندران تصریح کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان در سراسر استان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز