خبرگزاری کار ایران

رئیس نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران:

رتبه کشاورزی مختص سازمان نظام‌مهندسی است؛ دستگاه‌های دیگر حق صدور ندارند/ داروخانه گیاه‌پزشکی به جای فروشگاه سموم کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۹۱۸

رئیس نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با گِله‌مندی از موازی کاری برخی از دستگاه‌ها تأکید کرد که رتبه کشاورزی مختص سازمان نظام‌مهندسی است؛ دستگاه‌های دیگر حق صدور ندارند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حجت اله علی محمدی بعدازظهر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران به اهمیت امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی در حوزه امنیت غذایی باید برنامه‌ها را به‌روز کرده و در این راه جهادی عمل کند تا خلأهای موجود را پُر کنند.

وی تعداد اعضای نظام‌مهندسی کشاورزی مازندران را ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 10 هزار نفر بیکار هستند.

رئیس نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران به فعالیت 54 مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در سطح استان اشاره کرد و گفت: همچنین ۹۵ مرکز غیردولتی در قالب مهارت‌آموزی کشاورزی با حضور کارشناسان این حوزه در استان فعال است.

وی افزود: 570 کارشناس درزمینهٔ ارائه خدمات فنی شامل صدور مجوز، طرح، نقشه، ناظر ساخت و پیمانکاری فعالیت دارند و صفرتا ۱۰۰ صدور مجوز آبزیان مربوط به‌نظام مهندسی است.

علی محمدی بابیان اینکه در حال حاضر تمامی فرایندهای صدور مجوز طبق سامانه انجام می‌شود، گفت: سه هزار و ۵۰۰ کارشناس تحت پوشش دارای رتبه و پروانه اشتغال هستند.

وی با تأکید بر اینکه خدمات این سازمان برای کارشناسان عضو سازمان نظام‌مهندسی است، ادامه داد: با توجه به اینکه رتبه کشاورزی مختص سازمان نظام‌مهندسی است؛ دستگاه‌های دیگر حق صدور رتبه کشاورزی را ندارند ولی شاهد آن هستیم که این رتبه از سوی دیگر سازمان‌ها نظیر برنامه‌وبودجه انجام می‌شود که باید این موضوع حل شود.

رئیس نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران یکی از مشکلات کشور را موازی کاری دستگاه‌ها دانست و افزود: بر اساس تبصره 6 ماده دو قانون افزایش بهره‌وری رتبه‌بندی به عهده به سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی است و این مصوبه مجلس است حتی آیین‌نامه آن را هیئت‌وزیران مصوب کرده است.

علی محمدی تأکید کرد: سازمان مهندسی به دنبال این است مصرف سموم کشاورزی باید طبق نسخه کارشناسی مهندسی انجام شود و داروخانه‌های کشاورزی سموم و یا آفت‌کش‌ها را طبق نسخه در اختیار کشاورزان قرار دهند.

وی به فعالیت هزار و 150 واحد فروشندگی سموم اشاره کرد و گفت: تاکنون 290 واحد داروخانه گیاه‌پزشکی در استان فعال است.

علی‌محمدی اجرای طرح «نسخه‌نویسی گیاه‌پزشکی» را ضروری دانست و گفت: باید سموم کشاورزی طبق نسخه مهندسان کشاورزی ارائه و عرضه شود و ازاین‌رو در هر داروخانه گیاه‌پزشکی باید مسئولان فنی وجود داشته باشد.

وی افزود: هم‌اکنون استان مازندران دارای بیشترین تعداد مسئولان فنی در مراکز فروش سموم کشاورزی یا داروخانه‌های گیاه‌پزشکی است که این حاکی از اهمیت سازمان نظام‌مهندسی به تولید غذای سالم در فعالیت‌های کشاورزی است.

علی‌محمدی دانش‌محوری کردن دستمزد کارشناسان را ازجمله طرح‌ها بیان کرد و افزود: در این راستا طرح سدات (سهم بری دانش از تولید)  پیشنهاد و مطرح‌شده است و کارشناسان درازای دانشی که به بهره‌برداری می‌دهند و سبب افزایش کیفی و کمی محصول می‌شوند، حق‌الزحمه دریافت می‌کنند.

وی به طرح کد QR به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی در سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی اشاره و بیان کرد: نصب این کد بر روی محصولات تولیدی باعث می‌شود مشخصات محصول موردنظر در هرکجای دنیا کاملاً مشخص باشد.

رئیس نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران به طرح «احیای روستا» گفت: مازندران بدون کشاورزی زنده نیست؛ مازندران تنها برای گردشگری نیست با نگاه کشاورزی به گردشگری فکر کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز