خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران:

9 هزار فارغ التحصیل رشته های مختلف کشاورزی در استان بیکار هستند

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۸۵۹

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران، گفت: 9 هزار فارغ التحصیل رشته های مختلف کشاورزی در استان بیکار هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  حجت الله علیمحمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت پانزدهمین سالروز تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران برگزار شد، اظهار داشت: از آنجایی که مازندران استانی که از قطب کشاورزی برخوردار است می طلبد تا کارشناسان  ما در این حوزه ورود پیدا کنند تا تولیدات استان فنی و مهندسی باشد.
 
وی  در توضیح تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی افزود:سازمان نطام مهندسی در سوم تیرماه سال 1380 توسط مجلس شورای اسلامی تصویب  و سیزده تیرماه تایید و به دولت ابلاغ شد.
 
رئیس سازمان نظام مهندسی  کشاورزی و منابع طبیعی مازندران ،گفت: استان مازندران 14 هزار نفر عضو دارد که از لحاظ تعداد اعضا در رتبه  سوم کشور قرار دارد.
 
علیمحمدی بیان کرد که از این میزان عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران 9 هزار نفر فاقد شغل  و یا جویای کار هستند البته  تمام این تعداد بیکار مطلق نیستند از آنجایی که شغلی مرتبط با رشته تحصیلی آنها  ایجاد نشد به ناچار به دنبال شغل های کاذب هستند.
 
وی به قانون بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: طبق ماده ا دولت مکلف است در راستای تحقق سند چشم انداز بیست ساله کشور، سیاست های کلی نظام و قانون سیاست های اجرایی اصل(44) قانون اساسی و به موجب این قانون، زمینه ها، برنامه ها، تسهیلات و امکانات ارتقاء بهره وری و اصلاح الگوهای تولید و مصرف در بخش کشاورزی و منابع طبیعی را فراهم و به مرحله اجراء در آورد.
 
وی ادامه داد: بر اساس این قانون ، و همچنین در بحث نظام جامع دامپروری نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مکلف به صدور مجوز ، پرورش دام، طیور و شیلات و... شده است .
علیمحمدی عنوان کرد: در راستای سیاست کلی اصل 44 دستورالعمل و مقررات فنی و اجرایی گلخانه ای کشور را در بستر بخش خصوصی( سازماننظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور) ابلاغ کردند.
 
رئیس سازمان نظام مهندسی  کشاورزی و منابع طبیعی مازندران، گفت: با صدور پروانه فعالیت های تولیدی در زمینه گلخانه ها  و فرآیند گواهی مستثنایات سبب ایجاد اشتغال شده است.
 
علیمحمدی به بخش فروش سموم کشاورزی اشاره و ساماندهی فروشندگان را امری ضروری دانست اشاره و گفت: اگر قرار باشد فروشندگی سموم اتفاق افتد می بایست به کارشناسان این حرفه محول شود و در همین رابطه  دو طرح نسخه نویسی  و طرح مونوتورینگ در دستور کار قرار گرفت.
 
وی از وجود 800 فروشگاه سموم در استان خبر داد و افزود: مقرر شد تا فروشندگان سم یک نفر به عنوان مسوول فنی و مهندسی در فروشگاه های خودشان داشته باشند هر چند هنوز این طرح اجرایی نشد.
 
علیمحمدی آموزش باز آموزی و نوآموزی برای فارغ التحصیلان نظام مهندسی را یکی دیگر از برنامه های این سازمان عنوان کرد و افزود: 78 هزار و 599 نفر در روز در دو ماهه سالجاری جاری  آموزش دیدند.
 
این مسوول رتبه بندی و صدور پروانه اشتغال را یکی دیگر از برنامه های سازمان نام برد و گفت: یکهزارو 766 مورد رتبه بندی و صدور پروانه اشتغال مربوط به اعضای حقیقی انجام گرفت.
 
وی همچنین از فعالیت 83 کارشناس رسمی سازمان نظام مهندسی  کشاورزی و منابع طبیعی در دادگستری استان خبر داد و گفت: از این تعداد کارشناس 9 نفر   مدرک دکترا ، 37 نفر کارشناس ارشد و 37 نفر مدرک کارشناسی دارند.
 
رئیس سازمان نظام مهندسی  کشاورزی و منابع طبیعی مازندران ، با بیان اینکه 600 نفر از کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی  فارغ التحصیل رشته صنایع غذایی هستند، بیان کرد: اگر طبق قانون مواد خوردنی و اشامیدنی هریک از این کارشناسان در بخش های مختلف تولیدی مواد غذایی  یا سورتینگ ها مشغول به فعالیت شوند به طور حتم حجم زیادی از کارشناسان بیکار وارد عرصه کار و فعالیت می شوند.
 
علیمحمدی افزود: از آنجایی حقوق یک مسوول فنی بر عهده مدیر کارخانه است گاهی دیده می شود که گزارش های مربوط به آن بخش بر اساس خواسته های مدیریت اراده می شود که به این امر ایراد وارد است.
 
وی به تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن این تفاهم نامه پیش بینی می شود زمینه اشتغال تعداد زیادی از کارشناسان بخش کشاورزی فراهم شود.
 
علیمحدی تصریح کرد: واگذاری فعالیت  دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه کشاورزی به کارشناسان معرفی شده از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان از تاکیدات استاندار مازندران  و از مفاد این تفاهم نامه است.
 
وی افزود: 791 واحد مرغداری  ، 28 واحد  کارخانه جوجه کشی ، 97 واحد گاوداری، 63 واحد گوسفند داری ، 11 واحد سکوی شیر  و 10 واحد مرغ تخم گذار در استان وجود دارد.
 
علیمحمدی  ، پرورش ماهیان سردابی را 179 واحد، پرورش ماهیان گرمابی را 36 واحد، پرورش ماهیان خاویاری را 8 واحد  در استان عنوان کرد.
 
وی پرورش ماهیان در قفس را از اولویت های استان عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود 20 هزار تن مجوز در سال 95 صادر شود، 67 مورد موافقت اصولی داریم  البته 18 مورد پروانه تاسیس صادر شد که از این میزان سه واحد فعالیت می کنند.
 
علیمحمدی در ادامه  عنوان کرد: 464 واحد گلخانه در مازندران وجود دارد که 740 میلیون تن شاخه گل تولید می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز