خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

توسعه صنعتی و کشاورزی استان نیازمند تربیت نیروی ماهر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۲۷۲

سید محمود حسینی پور، تربیت نیروهای ماهر برای بخش کشاورزی و صنعت مازندران را درگرو نقش‌آفرینی اساسی آموزش‌وپرورش و از مأموریت‌های محوری این نهاد در استان دانست. ‎

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سید محمود حسینی پور در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان در نوشهر که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: هنرستان‌های مازندران باید وظیفه تربیت نیروهای ماهر برای بخش کشاورزی را بر عهده بگیرند.

وی، توسعه صنعتی در مازندران را هم نیازمند تربیت نیروهای ماهر دانست و تأکید کرد: کارخانه‌های بزرگ در آینده نزدیک در استان راه‌اندازی می‌شود و تأمین نیروی این صنایع بزرگ و پیشرفته هدف‌گذاری لازم برای تربیت افراد توانمند و حرفه‌ای در هنرستان‌ها را می‌طلبد.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش مازندران خواستار تشکیل کارگروه ویژه خانه صنعت و خانه کشاورزی با آموزش‌وپرورش شد و تصریح کرد: این کارگروه می‌تواند ظرفیت‌سازی لازم را از طریق تعامل با دستگاه‌های اجرایی استان در راستای اشتغال‌زایی و توسعه انجام دهد.

استاندار مازندران با تأکید بر این‌که صرف تحصیل کردن و گسترش مراکز آموزش عالی مشکل بیکاری استان را بیشتر می‌کند، گفت: ۱۷ درصد بیکاران مازندران را افراد دارای مدرک فوق‌لیسانس و دکترا تشکیل می‌دهند.

وی با اظهار این‌که دانش آموزان مازندرانی بر اساس دستاوردها و موفقیت‌های علمی از باهوش‌ترین‌های کشور هستند، افزود: آموزش‌وپرورش باید متناسب با اقلیم فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیروی انسانی را تربیت کند تا شاهد این‌همه جمعیت دانش‌آموخته بیکار در استان نباشیم.

حسینی پور، نقش آموزش‌وپرورش را در تربیت نیروی انسانی منحصربه‌فرد توصیف کرد و گفت: برای رسیدن به جایگاه آموزش در بیانیه گام دوم رهبری باید تحولات جدی در این حوزه به‌ویژه در استان‌ها رقم بخورد.

وی افزود: قشر فرهیخته آموزش‌وپرورش در تمامی دوره‌های انقلاب با ایثارگری خود دانش‌آموزانی را تربیت کردند که در پیروزی و تداوم انقلاب و ارتقای کشور در عرصه‌های مختلف درخشیدند.

استاندار بابیان این‌که ۴۵ درصد نیروی انسانی ما در روستاها هستند و ۳۶۰۰ روستا در مازندران داریم، گفت: باید راهبرد اقتصادی ما در روستاهای استان موردبازنگری و برنامه‌ریزی اساسی قرار گیرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز