خبرگزاری کار ایران

فرماندار آذرشهر:

کمبود آب و شوری بیش از حد آب چاه های کشاورزی، آذرشهر را با مشکل مواجه کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۷۶۳

حمایت از بخش کشاورزی و افزایش تولید از شاخص های خودکفایی ملی است.

فرماندار شهرستان آذرشهر گفت: این شهرستان یکی از قطب های مهم و تعیین کننده کشاورزی در آذربایجان شرقی است که متاسفانه کمبود آب زراعی و باغی و شوری بیش از حد آب چاه های کشاورزی باعثمشکلات فراوانی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا حیدر صادقی در روستای سیلاب از توابع شهرستان آذرشهر بر توجه بیش از پیش به صنعت کشاورزی تاکید کرد و گفت: حمایت از بخش کشاورزی و افزایش تولید از شاخص های خودکفایی ملی است.

وی با بیان این که روستاها مراکز تولید و اشتغال هستند، افزود: آب و خاک کافی و مناسب از مقدمات اصلی توسعه کشاورزی و فراهم شدن بستر اشتغال است.

رئیس کارگروه آب و کشاورزی شهرستان آذرشهر یادآور شد: بخش عمده آب کشاورزی این شهرستان از قنوات و چشمه ها تامین می شود که لازم است بهره برداران با هماهنگی و همکاری مسئولان و نسبت به مرمت و بهسازی آنها اقدام کنند.

فرماندار شهرستان آذرشهرادامه داد: با تلاش مسئولان نظام و همکاری مردم زیرساخت های لازم و همه خدمات عمومی در روستاهای این شهرستان فراهم و زمینه توسعه و عمران و آبادی بوجود آمده است.

صادقی به آثار و کارکردهای عمران و آبادی در روستاها و کار و تولید اشاره کرد و گفت: این موضوع باعثمی شود نه تنها مهاجرتی از روستا به شهر صورت نگیرد، بلکه معکوس هم بشود.

وی مشارکت روستاییان در کارهای عمومی و ارایه خدمات بسیار کارساز دانست و افزود: شوراهای اسلامی و دهیاران باید در این زمینه اولویت های روستا را شناسایی و برای اجرای طرح های لازم برنامه ریزی و اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز