خبرگزاری کار ایران

امام جمعه نکا:

۸۰درصد تخلفات منابع طبیعی گزارش نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۲۶

مشکل اصلی در تصرف زمینهای منابع طبیعی باید شناسایی و بررسی شود چرا که تنها ۲۰ درصد زمینهای تصرف شده توسط افراد در منابع طبیعی دارای پرونده هستند.

امام جمعه نکا گفت: ۸۰ درصد تخلفات منابع طبیعی و تصرف در زمینهای منابع طبیعی گزارش نمی‌شود.

به گزارش ایلنا از نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی در سالن فرمانداری نکا افزود: مشکل اصلی در تصرف زمینهای منابع طبیعی باید شناسایی و بررسی شود چرا که تنها ۲۰ درصد زمینهای تصرف شده توسط افراد در منابع طبیعی دارای پرونده هستند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال مقصر در این موضوع نیستیم اظهار داشت: باید منابع طبیعی در این رابطه با حساسیت بیشتری عمل کند و وارد میدان شود.

امام جمعه نکا با اشاره به عدم همکاری ماموران و قرق بانان در اطلاع رسانی دقیق خاطر نشان کرد: متاسفانه مامورانی که باید در رابطه با متخلفان گزارش نمی‌دهند و باید بر کار ناظران منابع طبیعی و قرق بانان نظارت شود.

محمدی لایینی ادامه داد: باید نظارت بر جنگل از نکا چوب خارج و در اختیار منابع طبیعی قرار گیرد و قرق بانان در منطقه کنترل شوند.

وی گفت: بهترین حافظان جنگل خود مردم روستا‌ها و نواحی مختلف جنگلی هستند و باید با برطرف کردن نیازهای اولیه آنان در تهیه هیزم‌های مصرفی از خود مردم برای صیانت از جنگل استفاده کنیم.

امام جمعه نکا در ادامه با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع) نیز اظهار داشت: عزاداری حسینی تعظیم شعائر دینی است و باید با شور و شعور برگزار شود.

محمدی لایینی گفت: باید کاری شود که عزای امام حسین(ع) بدون حاشیه برگزار شود و مشکلات و معضلات فرهنگی و عزاداری بدرستی تبیین و اطلاع رسانی شود.

وی بیان داشت: عزاداری صرف به تنهایی نمی‌تواند تاثیر گذار باشد و باید در درون این عزاداری‌ها به بیان مشکلات و نارسایی‌ها نیز پرداخته شده و امر به معروف و نهی از منکر بعنوان اصلیترین پیام عاشورا مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این مراسم با گرامیداشت ایام ماه محرم گفت: مرثیه خوانی در مراسم و عزای حسینی باید مستدل و مستند باشد و مراثی دارای محتوا و عمق کافی باشند و از مطالب گمراه کننده جلوگیری شود.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی افزود: باید قیام عاشورا بدرستی تبیین شود و از قمه زدن، استفاده از ادوات موسیقی، علم و… جلوگیری شود.

وی ادامه داد: آسیب عزای امام حسین(ع) غلو گویی است که باید در این رابطه شورای فرهنگ عمومی برنامه‌ها را بدرستی رصد کند و اطلاع رسانی دقیق داشته باشد.

وی یادآور شد: نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر پیام مهم عاشورا است که باید در طول این مدت بیشتر از قبل به این امر توجه شود و وعاظ و سخنرانان در این راستا اطلاع رسانی کنند.

رییس دادگستری نکا نیز گفت: نظارت بر اراضی منابع طبیعی با دقت بیشتری انجام شود.

حجت الاسلام محمد تقی ربیعی افزود: متاسفانه در یک مرحله زمانی فاصله‌ای ایجاد شد و به منابع طبیعی توجه چندانی اعمال نشد و موجب شد تا اراضی ملی به تصرف برخی از افراد درآید.

وی اظهار داشت: در همین رابطه در نکا نیز تصرفاتی در منابع طبیعی انجام شد که در همین رابطه با توجه به برگزاری جلسات متعدد مقرر شد تا زمینهایی که از سال ۶۵ به بعد تصرف شده اگر حکم قضایی صادر شده یا نشده در طول ۶ ماه آینده پرونده تشکیل و از دادگاه رای بگیرند و برای افرادی که حکم صادر شد تلاش شود تا حکم پیگیری شود.

رییس دادگستری نکا نیز در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه ماموران و قرق بانان هزارجریب از طریق شرکت نکا چوب که خود استحصال کننده جنگل است استخدام و گزینش می‌شوند و بازدارندگی در این رابطه وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز