خبرگزاری کار ایران

ضرورت پالایش عزاداری‌ها از انحرافات

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۶۰۰

آنچه مبلغان در منابر می‌گویند، مستدل بوده و جامعیت دینی داشته و مطالبی که به مخاطبان ارائه می‌شود منطبق بر علم و اطلاعات روز باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اهمیت جذب و حضور فعال جوانان و نوجوانان در مراسم عزاداری محرم گفت: پالایش عزاداری ها از انحرافات ضرورت مراسم محرم الحرام است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان؛ حجت‌الاسلام علی شکری در همایش طلایه داران تبلیغ شهرستان شاهرود که با حضور بالغ بر ۳۰۰ مبلغ و مبلغه در مسجد پای نخل این شهر برگزار شد، ضمن تاکید بر ضرورت پالایش عزاداری ها از انحرافات مراسم محرم الحرام سال جاری تاکید کرد: امسال شرایط خاصی در منطقه شاهد بودیم و جریان‌های تکفیری دست به جنایات فجیعی زدند بنابراین بر همه مبلغان و مبلغات لازم است تا مردم را به ماهیت این گروه های تکفیری آگاه سازند.

وی با بیان این مطلب که این روزها همه مردم به همه امکانات ارتباطی دسترسی مطلوب دارند از مبلغان خواست، آنچه در منابر می‌گویند مستدل بوده و جامعیت دینی داشته و مطالبی که به مخاطبان ارائه می‌شود منطبق بر علم و اطلاعات روز باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از مبلغان خواست برای توجه و همراهی هر چه بیشتر با عزاداران، شناخت موقعیت و فضای موجود در مساجد و محلات، دقت در مدیحه‌سرایی نوحه خوانان هیئات و مساجد، حرکت دسته ها و عدم استفاده از نمادها و علائم نا مانوس بیشتر از یک مسجد را برای ایام عزاداری امام حسین(ع) تقبل نکنند.

شکری حضور مبلغ از ابتدا تا انتهای مجلس عزادارای را عامل شناخت آسیب‌ها و پیدا کردن راه‌حلی برای رفع آن ها دانست و خاطر نشان کرد: قسمت عظیمی از جامعه و عزاداران امام حسین(ع) را بانوان تشکیل می دهند و مبلغان باید در منابر به این قشر هم توجه مخصوص داشته باشند.

وی با تاکید بر تشکیل جلسات خاص برای بانوان عزادار تصریح کرد: بار آسیب های اجتماعی شیوع یافته در اجتماع بیشتر از هر قشری بر دوش بانوان وارد شده و باعثآسیب رسیدن به آنها می‌شود.

این عضو شورای فرهنگ عمومی استان سمنان حساس کردن جامعه به محیط پیرامونی و وقایع مثبت و منفی اجتماع در محیط تبلیغ و جامعه را بر عهده مبلغان خواند و عنوان کرد: برای این که هدایت خوبی در جامعه توسط شما روحانیان و مبلغان اتفاق بیفتد باید روی تمام این نکات دقت کنید و با ظرافت های خاص به آن ها بپردازید.

شکری برخورد ملایم به دور از عتاب و خطاب با عزاداران را یک ضرورت اخلاقی و رفتاری برای مبلغان معرفی و اذعان داشت: باید برای جذب نیروی جوان به حوزه های علمیه از همین مراسمات شروع کرده، افراد مستعد و فعال و موثر را شناسایی و آماده ورود به حوزه های علمیه کرد.

وی خطاب به مبلغان ابراز داشت: حل همه مشکلات به عهده ما نیست، روحانی نباید در کار هیئت امنای مساجد یا امور داخلی روستا دخالت کند کار را بر عهده متولیش بگذارید و شما تنها به وظیفه خود که تبلیغ دین است بپردازید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز