خبرگزاری کار ایران

تاکید استاندار مازندران بر تشکیل کارگروه علمی برای بررسی کاهش جمعیت

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۶۹۹

حسینی پور با تأکید بر اینکه هویت نسلی مازندران درخطر است، گفت: باید کارگروهی تشکیل شود و به‌صورت علمی کاهش جمعیت استان موردبررسی همه‌جانبه قرار گیرد تا بتوانیم در راستای تحقق منویات رهبری در حوزه جمعیت کاری اثرگذار و با فوریت بیشتر انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سید محمود حسینی پور امروز سه‌شنبه  در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، بابیان اینکه هویت نسلی مازندران درخطر است و با شدت کاهش جمعیت بومی مواج‌هایم، اظهار کرد: افزایش مهاجرت غیربومی به استان نیز خطرناک است که می‌تواند با توجه به گرایش گردشگری که در استان وجود دارد مشکلات متعددی برای استان رقم بزند.

استاندار مازندران بابیان اینکه اگر در ۶۰ سال گذشته روند رشد جمعیتی استان را مورد ارزیابی قرار دهیم فرازوفرودهایی داشته است، گفت: اینکه صرفاً مسائل را به مشکلات اقتصادی تعریف کنیم نمی‌تواند درست باشد.

وی بابیان اینکه مطابق نمودار جمعیت برخی استان‌هایی که مشکلات اقتصادی بیشتری داشتند رشد جمعیت بهتری داشتند به نظرم فقط اقتصاد نمی‌تواند دلیل کاهش جمعیت استان مازندران باشد، افزود: باید کارگروهی تشکیل شود و به‌صورت علمی کاهش جمعیت استان موردبررسی همه‌جانبه قرار گیرد تا همه مباحث را در این مقوله ببینیم تا بتوانیم در راستای تحقق منویات رهبری در حوزه جمعیت کارکنیم.

حسینی پور بابیان اینکه هر کاری که باید انجام بدهیم باید در ۵سال پیش رو انجام دهیم تا با موفقیت همراه باشد، بیان کرد: باید مسئله جمعیت مدیریت شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز