خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

طرح‌های اقتصاد مقاومتی در مازندران جهادی و مردم محور باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۳۳۲

استاندار مازندران گفت: باید طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان جهادی، مردم محور و کلان باشد و طرح‌های روزمره دستگاه‌های دولتی نباید در این حوزه معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سید محمود حسینی پور بعدازظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران که در استانداری این استان برگزار شد، به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی با مشارکت مردم معنا پیدا می‌کند.

وی به تأثیرپذیری لایروبی و توسعه آب‌بندان‌ها در ارتقای اقتصاد به‌ویژه اقتصاد روستایی اشاره کرد و افزود: برای اجرای این پروژه بهتر است انحصار دولت را برداریم، اگر درآمدی هم حاصل می‌شود با نظارت دولت به همان منطقه تعلق بگیرد.

استاندار مازندران بابیان اینکه هر جا مردم را در پروژه‌های بزرگ مشارکت داده‌ایم؛ موفق بودیم، گفت: بودجه لایروبی آب‌بندان ها باید متناسب با وضعیت هر شهرستان به دهیاران و بخشداران آن منطقه تعلق بگیرد تا این پروژه‌ها را فعال کنند.

وی با تأکید ارتقای اقتصاد روستا سه هزار و 800 روستای مازندران را بزرگ‌ترین ظرفیت اقتصادی استان مهم دانست که سال‌ها از آن غفلت شده است، ادامه داد: اینکه بتوانیم با تمهیدات درست و تزریق تجهیزات لازم در جهت ارتقای اقتصاد روستا گام درستی برداریم.

حسینی پور بیان کرد: باید در روستاها کار هماهنگ شود و اینکه محصولات روستا تضمینی از آن‌ها خریداری شود، بهترین محصولات در این بخش تولید می‌شود اما بازار خرید وجود نداشت.

وی بابیان اینک طرح‌های اقتصاد مقاومتی در مازندران جهادی و مردم محور باشد، افزود: در اقتصاد مقاومتی جهش تولید باید به‌خوبی نشان داده شود و در گزارش عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی ستاد اقتصاد مقاومتی اقدام جهادی نمود داشته باشد.

حسینی پور ادامه داد: روستاها کانون تولید، اشتغال  و رونق اقتصادی در جامعه هستند و باید موردتوجه جدی قرار گیرند.

استاندار مازندران گفت: افزایش اشتغال روستایی علاوه بر تثبیت توسعه اقتصادی یکی از عوامل مهم ماندگاری خانواده‌ها در روستا و مهاجرت از شهر به این مناطق است.

وی به‌ضرورت توجه به ظرفیت حوزه شیلات و اقتصاد دریا محور اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت موجود در استان و اهمیت اقتصاد دریا محور اما نسبت به کشورهای توسعه‌یافته به‌شدت مشکل‌داریم که بخشی از این مشکلات مربوط به سنگ‌اندازی محیط‌زیست بوده، هر جا بحث درآمدی مطرح می‌شود محیط‌زیست مدعی است.

استاندار مازندران گفت: ظرفیت‌های استان در حوزه شیلات، گردشگری، کشاورزی چشمگیر است که باید تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای شکوفایی اقتصادی این منابع برنامه محور باشند و با جدیت تلاش کنند.

حسینی پور افزود: طرح‌های اقتصادی زیادی در این استان وجود دارد که معطل محیط‌زیست مانده، نمی‌توان با این روال استان را اداره کرد!

استاندار مازندران گفت: مشارکت مردم در تولید و سهم بری کالاهای ذی‌قیمت الزامی است و نباید تنها در انحصار یک بخش باشد؛ عموم مردم استان هم باید از آن منفعت ببرند.

حسینی پور بابیان اینکه، ظرفیت‌های اقتصادی استان برای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار، بی‌نظیر است، ادامه داد: تنگ‌نظری‌ها و تفکرات جزیره‌ای در بین برخی دستگاه‌های اجرایی مانع رونق کسب‌وکار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز